تمام تیم‌ها غربالگری می‌شوند/ شروع بازی‌ها بدون حضور تماشاگران است

تمام تیم‌ها غربالگری می‌شوند/ شروع بازی‌ها بدون حضور تماشاگران است

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد درصورت از سرگیری مسابقات، بازی‌های ابتدایی بدون حضور تماشاگران خواهد بود

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، لشگری در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر اظهار کرد: اینکه از چه زمانی بتوانیم تمرینات و مسابقات را شروع کنیم، قطعا به تصمیمات و بررسی‌های کشوریِ ستاد ملی مبارزه با کرونا برمی‌گردد و باتوجه به شیوع ویروس و شرایط جامعه، نظر می‌دهند.

 

او عنوان کرد: همانطور که ما به صورت پلکانی تصمیم به تعطیلی تمرینات و مسابقات گرفتیم، به صورت پلکانی هم مجددا شروع خواهد شد. برای مثال، ابتدا می‌گوییم تمرینات برگزار شود، بعد از آن مسابقات بدون تماشاگر باشد و ... .

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: ما حتی در اواخر بهمن‌ماه که ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش تشکیل شد، از همان ابتدا به بررسی‌های لازم پرداختیم و نخستین مسابقات را در هفته بیست و یکم لیگ برتر بدون حضور تماشاگران و براساس پروتکل‌های انجام شده، برگزار کردیم و این، اولین قدم ما بود. وقتی هم دیدیم که کرونا شیوع بیشتری پیدا کرد و آمار مبتلایان به سرعت بالا می‌رود، مجبور به تعطیلی تمرینات و مسابقات گرفتیم.

 

لشگری با بیان اینکه الان وزارت بهداشت در حال بررسی شیوع ویروس کرونا در کشور است، اظهار کرد: اگر تعداد مبتلایان به کرونا سیر نزولی بگیرد، می‌توانیم با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، مجددا تمرینات تیم‌ها را شروع کنیم ولی کادر فنی، بازیکنان و ... تیم‌ها باید غربالگری شوند و قبل از شروع تمرینات، تست‌های لازم گرفته شود.

 

او عنوان کرد: در زمان شروع تمرینات، باید ورزشگاه‌ها، رختکن‌ها و ... ضد عفونی شود تا ورزشکاران در یک محیط سالم تمرینات‌شان را پیگیری کنند؛ بعد از آن، اگر دیدیم روال به همین شکل پیش رفت و پیک بیماری را نداریم، آن وقت ان‌شاالله اجازه برگزاری بازی‌ها را به مرور و بدون حضور تماشاگران می‌دهیم و امیدوار هستیم به نقطه امنی برای برگزاری بازی‌ها با حضور هواداران برسیم.

7413