آخرین اخبار درباره زمان شروع تمرین و بازی‌ها

آخرین اخبار درباره زمان شروع تمرین و بازی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد نمی‌توانند تاریخ مشخصی را برای شروع تمرینات اعلام کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، لشگری در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر درخصوص پیش‌بینی درباره زمان شروع بازی‌ها اظهار کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی برای ایجاد سلامت در جامعه به وجود آمده و خط مقدم و مهم‌ترین مسئله برای ما، حفظ سلامت ورزشکاران است، همه باید به این موضوع توجه کنیم و نسبت به پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ستاد ملی مبارزه با کروناست، سرلوحه کارمان قرار دهیم.

 

او ادامه داد: ما هم در وزارت ورزش طبق نظر وزیر ورزش، ستاد مقابله با کرونا در ورزش را راه‌اندازی کردیم و الان در حال گرفتن تصمیماتی هستیم که سلامت ورزشکاران در نظر گرفته شود و خدایی ناکرده آنها دچار آلودگی نشوند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه این بیماری، خطرناک است. در عین حال که سرایت و شیوع زیادی پیدا کرده، باید سعی کنیم ورزشکاران را حفظ کنیم و حداقل آسیب را داشته باشیم. خدا را شکر با تصمیماتی هم که در ستاد گرفته شده، تا به امروز کمترین میزان آلودگی را در ورزشکاران داشتیم.

 


لشگری درخصوص تاریخ احتمالی شروع تمرینات تیم‌ها اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم تاریخی اعلام کنیم تا موجب برهم ریختگی برنامه تیم‌ها شود و انسجام لازم را از بین ببرد، اما قطعا مطمئن باشید که متوجه هستیم تمام تیم‌ها بخاطر تعطیلی یکی، دو ماهه نیاز به آماده‌سازی دوباره دارند تا با شرایط خوبی وارد مسابقات شوند.

 

او تصریح کرد: قطعا زمان دو تا سه هفته‌ای برای تمرین تیم‌ها در نظر می‌گیریم و بعد از آن، لیگ برتر انجام می‌شود.

 

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه فعلا گزینه لغو مسابقات روی میز ما نیست، ابراز کرد: شرایط به آن شکل نیست که قطعا تعطیل شود؛ ما براساس داده‌های وزارت بهداشت و وضعیتی که کشور را رصد و اعلام می‌کند، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ما با وزارت بهداشت به شدت همکاری داریم و هماهنگ هستیم؛ تمام پروتکل‌هایی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش نیز پیگیری می‌کنیم، با هماهنگی و تایید وزارت بهداشت است. در نتیجه با همکاری دو گروه، بهترین تصمیم را برای حفظ سلامتی ورزشکاران می‌گیریم.

 

لشگری عنوان کرد: برد و باخت‌ها وجود دارد، اما مورد مهم سلامتی بازیکنان است. خدا را شکر در بین لیگ برتری‌ها و حتی سایر ورزشکاران، بیمار کرونایی با حال وخیم نداشتیم. به غیر از دو، سه نفر از ورزشکاران که متاسفانه به ویروس مبتلا شدند، سایر نفرات در صحت و سلامت هستند.

او ادامه داد: اطلاعیه شماره ۹ ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش را برای شروع کار اداری فدراسیون‌ها در نظر گرفتیم تا تمام فدراسیون‌های ورزشی، طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با حداقل نیرو، می‌توانند کارشان را در بخش اداری آغاز کنند و بیشتر به صورت خدمات الکترونیک کارشان را پیش ببرند.

 

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه هیچ بحثی درباره شروع تمرینات و بازگشایی اماکن ورزشی مطرح نیست، گفت: احتمال دارد تا پایان هفته مجددا یک جلسه و تصمیم‌گیری درباره بازگشایی اماکن ورزشی داشته باشیم. احتمال دارد در شهرهایی که آلودگی کمتر است، اماکن ورزشی بازگشایی شود.

7413