پورغلامی: عادلانه‌ترین تصمیم ادامه مسابقات لیگ برتر است

پورغلامی: عادلانه‌ترین تصمیم ادامه مسابقات لیگ برتر است

پایگاه خبری فوتبالی- مربی گل‌گهر می‌گوید، در صورت ادامه لیگ برتر حداقل ۳ هفته تمرین برای آماده‌سازی بازیکنان لازم است.

به گزارش فوتبالی، فرهاد پورغلامی، مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان، در گفت‌وگویی، درباره وضعیت حال حاضر این تیم گفت: با توجه به خطراتی که ویروس کرونا جهان ورزش را متوجه خود کرده است، در شرایط سختی قرار داریم و باید با کمک یکدیگر شرایط را به حالت عادی بازگردانیم. به همین دلیل نیز تمرینات گروهی تعطیل شده است و تجمع به هر شکل خود اصلا به صلاح سلامت جامعه نیست.

او درباره وضعیت سلامت بازیکنان گل گهر گفت: خدا را شکر تمامی بازیکنان و عوامل تیم در سلامت کامل هستند و گزارشی مبنی بر ابتلا به ویروس کرونا داده نشده است.

مربی سابق تیم ملی زیر ۲۰ سال در پاسخ به این سوال که چه مدت زمان برای آمادگی جهت ادامه رقابت‌های لیگ برتر لازم است گفت: تمامی تیم‌ها در شرایط سختی قرار دارند و با توجه به این تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر، بازیکنان آمادگی لازم برای ادامه بازی‌ها را ندارند. این آمادگی تنها جسمانی نیست و هماهنگی بازیکنان نیز موضوع مهمی است که نباید آن را فراموش کرد. با توجه به این مواردی که ذکر کردم، حداقل سه هفته برای شروع دوباره بازی‌ها زمان لازم است.

پورغلامی با بیان اینکه سلامت انسان‌ها از هر موضوعی مهم تر است گفت: ویروس کرونا یک مشکل جهانی است و سهل انگاری در این امر جایی ندارد. سلامت بازیکنان و کادر گل‌گهر مهمترین نگرانی ما است. فدراسیون فوتبال باید در این زمینه سخت گیر تر عمل کند.

او در پاسخ به این سوال که موضع باشگاه گل گهر درباره برگزاری یا لغو ادامه بازی‌های لیگ برتر چیست گفت: همه چیز بستگی به این دارد که شرایط چه حکم کند. اگر تصمیم فدراسیون تعطیلی لیگ باشد، برخی از تیم‌ها ضرر کرده و برخی دیگر سود خواهند کرد. نمی‌دانم این شرایط تا کی ادامه خواهد داشت  اما از نظر بنده، عادلانه ترین تصمیم ادامه بازی‌ها است. در غیر این صورت گروهی باید از حق خود گذشت کنند.

پیشکسوت باشگاه ملوان در پایان با اشاره به سالگرد درگذشت مرحوم سیروس قایقران (بازیکن و کاپیتان فقید تیم ملی و باشگاه ملوان) یاد و خاطره این اسطوره را گرامی داشت.

7655