عضو ایرانی AFC: روی اجرای اساسنامه حساسیت داریم

عضو ایرانی AFC: روی اجرای اساسنامه حساسیت داریم

پایگاه خبری فوتبالی- وحید کردانی گفت: تعلیق آخرین راهکار است و AFC به هیچ وجه دنبال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید کردانی، رئیس بخش فدراسیون‌های عضو AFC  درباره مباحث مطرح شده نسبت به احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران با توجه به ایراد‌های AFC نسبت به نحوه انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیرکلی این فدراسیون، بیان کرد: اعتقاد دارم جهل برخی آدم ها، بزرگ‌ترین دشمن آن‌ها است. تمام مواردی که درباره تعلیق فوتبال ایران به دلیل مباحث انتخاب دبیرکل مطرح شده اشتباه است. به هیچ وجه تغییر دبیرکل سبب تعلیق یک فدراسیون نمی‌شود.

او ادامه داد: پروسه تعلیق ماه‌ها طول می‌کشد و آخرین راهی است که فیفا و AFC دنبال آن می‌روند. تعلیق مانند این است که یک پدر فرزند خود را از ارث محروم کند. تنها در شرایطی می‌توان سراغ تعلیق رفت که تمام راه‌ها را امتحان کرده و به نتیجه‌ای نرسیده باشید. هیچکس دنبال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران نیست.

کردانی افزود: نباید افراد جاهل و نادان که احتمال دارد دنبال منافع شخصی هم باشند تصور کنند AFC دنبال تعلیق فوتبال ایران است و این موضوع را در رسانه‌ها بنویسند. اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، بزرگ‌ترین مشکل آن است. این اساسنامه به شکلی تنظیم شده که متاسفانه سال‌ها است نمی‌تواند مرجع باشد. فیفا و AFC به تازگی روی اساسنامه تمام کشور‌های عضو حساسیت نشان می‌دهند.

او با اشاره به تشکیل کمیته انتقالی در فدراسیون عراق گفت: اگر اخبار و صفحه شخصی مرا رصد کرده باشید متوجه می‌شوید با وجود اینکه فدراسیون فوتبال عراق در سال‌های اخیر کار‌های خود را درست انجام نداده بود، در نهایت از سوی فیفا تعلیق نشد بلکه کمیته انتقالی برای این فدراسیون تشکیل داد تا اعضای این کمیته پس از اصلاح اساسنامه، انتخابات فدراسیون عراق را برگزار کنند. من، مسئول پیگیری امور مربوط به این فدراسیون بودم و اکنون هم پیام‌های تشکر زیادی دریافت می‌کنم. تمام اتفاق‌های رخ داده به سود فوتبال عراق و هواداران آن است و همه ما دنبال همین موضوع بودیم و هستیم.

کردانی تصریح کرد: درباره ایران هم همین شکل است. ما روی هر اتفاقی که مخالف اساسنامه باشد حساس هستیم، اما دنبال تعلیق فدراسیون ایران نیستیم. غیر از من که مسئول فدراسیون‌های عضو AFC هستم، مسئولان حقوقی و دبیرکل کنفدراسیون هم تمام موارد را بررسی می‌کنند و سازماندهی مان را برای افرادی مشخص به هم نمی‌ریزیم.

او افزود: به اتفاق تمام افراد قبول دارند اشتباهاتی از سوی فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته، اما دنبال راه حل خوبی هستیم و فکر می‌کنم تا فردا خبر‌های خوبی می‌شنوید. همکاری‌های لازم را هم با فدراسیون ایران انجام داده ایم. ضمن اینکه باید بگویم صحبت‌های ما با مسئولان فدراسیون ایران اصلا و ابدا درباره مهدی محمد نبی نبوده چراکه او تاکنون کارش را شروع نکرده است. هیات اجرایی فدراسیون فوتبال ایران باید درباره انتخاب دبیرکل تصمیم بگیرد. طبق اساسنامه رئیس باید دبیرکل را انتخاب و هیات اجرایی این فرد را تائید کند. تمام این موارد و حساسیت‌ها هم برای کمک به فوتبال ایران است.

رئیس بخش فدراسیون‌های عضو AFC افزود: وضعیت فدراسیون فوتبال ایران را با ۱۰ سال پیش مقایسه کرده و ببینید کدام فدراسیون قوی‌تر است. یکی از نقاط ضعف هم ایراد‌هایی است که نسبت به اجرای اساسنامه وجود دارد. ما دنبال این هستیم که ایران فدراسیون قوی تری داشته باشد و از لحاظ اداری هم مانند امور فنی قدرتمند باشد.

کردانی ادامه داد: تیم ملی ایران در رتبه دوم رنکینگ آسیا قرار دارد، اما آیا از لحاظ امور اداری هم چنین وضعیتی دارد؟ آیا قابل قبول است که ایران را از لحاظ مسائل اداری هم دومین کشور برتر عضو AFC بدانیم؟ کشوری که از نظر فنی قدرتمند است باید از نظر اداری هم بالا باشد. هرکسی می‌گوید ما دنبال تعلیق هستیم، اشتباه می‌کند. ما می‌گوییم برخی موارد اساسنامه‌ای فدراسیون فوتبال و قوانین AFC رعایت نشده است.

عضو ایرانی AFC تصریح کرد: این موضوع را به دلیل اینکه خودم عضو کنفدراسیون هستم نمی‌گویم، اما این نهاد اکنون به واقع زبانزد است و از لحاظ ساختار مانند فیفا است. AFC الان نسبت به ۷،۸ سال قبل ۱۰ برابر بیشتر درآمد دارد. آیا ایران که عضوی از کنفدراسیون است هم چنین وضعیتی دارد؟ حدود ۲۴۰ کارمند با سابقه ۱۰، ۱۵ ساله در بخش اداری آن فعال هستند. در همین بخشی که من مسئول آن هستم، برخی دبیران کل فدراسیون‌های عضو شاغل هستند. تمام کار‌ها با هماهنگی سیستم حقوقی و دبیرکل انجام می‌شود و هیچکس دنبال سو استفاده نیست. ضمن اینکه سیستم اداری AFC هم اجازه چنین موضوعی را به ما نمی‌دهد. سرعت کاری ما خیلی بالا است، اما برای تنظیم یک نامه مانند نامه‌های اخیری که برای فدراسیون ایران ارسال شده است و تائید نهایی دبیرکل (وینزور جان) یک روز طول می‌کشد.

کردانی درباره راهکار فعلی فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: امروز (یکشنبه) جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون ایران داشتیم. پاسخ‌هایی به سوال‌های ما دادند و البته افراد دیگری هم در این موضوع دخیل هستند. با توجه به صحبت‌های انجام شده مشغول حل مشکل هستیم و تا فردا (دوشنبه) خبر‌های خوبی می‌شنوید. مذاکرات مان هم درباره انتخاب دبیرکل بوده و فردا پاسخ سازنده‌ای به فدراسیون می‌دهیم تا مشکل حل شود.

او درباره شایعاتی که درباره ارتباط او با برخی مسئولان فوتبال ایران در ماجرای ارسال نامه‌های اخیر AFC برای فدراسیون و تذکر به لزوم اجرای اساسنامه مطرح شده است، اظهار داشت: ما تنها دنبال پیشرفت فوتبال ایران هستیم و از لحاظ کاری هم شفاف عمل کرده ایم.

7413