معاون کاروان ورزشی ایران: برگزاری المپیک توکیو در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر نیست

معاون کاروان ورزشی ایران: برگزاری المپیک توکیو در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر نیست

پایگاه خبری فوتبالی- معاون کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو گفت: برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر نیست. چون در سال ۲۰۲۲ مسابقات مختلفی مثل جام جهانی فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، پیمان فخری در گفتگویی، در خصوص اینکه با توجه به برگزاری المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱، آیا المپیک پاریس در موعد مقرر برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: قطعا المپیک پاریس در موعد مقرر برگزار می‌شود و اینگونه نیست که بین المپیک توکیو و المپیک پاریس حتما باید فاصله ۴ ساله وجود داشته باشد.

وی در مورد صحبت‌های رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو مبنی بر احتمال برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۲ گفت: برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر نیست. چون در سال ۲۰۲۲ مسابقات مختلفی مثل جام جهانی فوتبال برگزار می‌شود. ضمن اینکه همه رقابت‌های جهانی با مشکل مواجه خواهند شد. حتی نام المپیک توکیو همان المپیک ۲۰۲۰ باقی ماند.

معاون کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک در پاسخ به این سوال که آیا تعویق یکساله المپیک توکیو به سود ورزش ایران شد یا خیر، تصریح کرد: شرایط برای همه کشور‌ها یکسان است و آنها هم ورزشکاران مصدوم داشتند که با تعویق یکساله المپیک، ورزشکارانشان فرصت بیشتری برای رسیدن به آمادگی دارند.

فخری در مورد اینکه با توجه به شرایطی سنی برخی از ورزشکاران المپیکی ایران، آن‌ها در سال ۲۰۲۱ مسن‌تر می‌شوند، خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم شرایط برای همه کشور‌ها یکسان است. در این خصوص حتی کشور‌های دیگر ورزشکاران پا به سن گذاشته بیشتری دارند و تعویق یکساله المپیک برای آن‌ها مشکل‌سازتر است.
7655