زادمهر: در اداره فوتبال باید تابع تصمیمات فیفا باشیم

زادمهر: در اداره فوتبال باید تابع تصمیمات فیفا باشیم

پایگاه خبری فوتبالی- محمدرضا زادمهر اعتقاد دارد فوتبال ایران باید تابع تصمیمات فیفا باشد‌. 

به گزارش فوتبالی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با فوتبالی در خصوص تعطیلی لیگ اظهار داشت:  ما تابع پروتکل جهانی هستیم و امیدواریم که زودتر این بیماری رفع شود‌. بهترین تصمیم همین تعطیلی لیگ بود که باید منتظر پایان این بیماری باشیم. فوتبال یک ورزش قانون پذیر با نظم و انضباط است که قطعا مربیان هر تیمی برای بازیکنان تمرینات مخصوص هوازی و آماده سازی در نظر گرفته اند که در کنار این باید به پروتکل مبارزه با ویروس کرونا هم عمل کرد.

دکتر زادمهر در ارتباط با چالش های مدیریتی در فوتبال ایران گفت: سیستم هایی که توسط دولت اداره می شود همین مشکلات را هم دارد و باید توسط بخش خصوصی اداره شوند. به هر حال استقلال و پرسپولیس تیم های دولتی هستند و حتما به دلیل مشکلات مالی شان این تغییرات انجام شده است. یکی از ضعف های باشگاه های ما این تغییرات مدیریتی است. هر کسی که بخواهد مدیریت کند باید ببیند چقدر بودجه دارد و چه هدفی دارد؟ هیات مدیره یا مدیر عامل باید به صورت لایو تصمیم گیری های خود را برای هواداران بگذارند و هوادار ببیند چه تصمیماتی برای این باشگاه درست و چه تصمیماتی نادرست است. وقتی تیم بدهی و گرفتاری دارد چه لزومی دارد مربی یا بازیکن خارجی بیاورند که به این بدهی ها کمک کند.

وی در خصوص این که با سیاست های انصاری فرد موافق بوده یا نه گفت: من وارد این چالش نمی خواهم شوم. به هر حال تصمیم گروهی ارزشش بالا تر از تصمیم فردی است و چون ما از نزد یک نبودیم، بهتر است قضاوت نکنیم. خیلی از تصمیماتی که گرفته می شود را ما از آن بی خبر هستیم،  باید به بازخورد آن بپردازیم. وقتی یک تیم مشکلات مالی دارد، خوب تمرین نمی کند، بازیکنان ناراضی هستند آن تیم هیچ وقت نمی تواند دوام بیاورد.

دکتر زادمهر در خصوص این که فکر می کند سرانجام لیگ چه شود گفت: به هر حال لیگ اینطوری نمی ماند و به حالت اولیه بر می گردد. فکر می کنم لیگ امسال مان یکی از طولانی ترین لیگ ها باشد. هر کاری که تیم های دیگر دنیا کردند ما هم همان کار را می کنیم و باید تایع پروتکل جهانی و تصمیم فیفا و afc باشیم.

گفت و گو از سالار علیخواه/ پایگاه خبری فوتبالی

7413