امباپه بهترین بازیکن فصل اروپا، مسی در رده نهم

امباپه بهترین بازیکن فصل اروپا، مسی در رده نهم

پایگاه خبری فوتبالی - کیلیان امباپه ستاره 21 ساله برزیلی پاریسن ژرمن به گفته مرکز تحقیقات فوتبال یا همان "سایس" کامل ترین بازیکن پنج لیگ معتبر اروپا تا قبل از تعطیلی بازیها به علت شیوع ویروس کرونا بوده است. وراتی در خط هافبک و کیمپمبه در خط دفاعی دیگر بازیکنان پاریسن ژرمن هستند که در رده های دوم و سوم جای گرفته اند.

به گزارش فوتبالی، جالب این که در میان ده بازیکن برتر دو نماینده دیگر از پی اس جی هم حضور دارند : دی ماریا در رده ششم و نیمار  مشترکا با فن دایک در رده هفتم. لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا در رده نهم جای گرفته است و تونی کروس هافبک آلمانی رئال مادرید مشترکا با داوید آلابا اتریشی در رده دهم جای دارد.کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس در این رده بندی در رده پانزدهم جای گرفته است.

سایس برای رده بندی بازیکنان از معیارهای مختلف عملکرد بازیکنان در بازیهای این فصل نظیر ضربات سر، توپربایی، جدیت، خلق موقعیت و شوت استفاده کرده است. عملکرد و نتایج تیمی نیز در این آمار دخیل شده اند  و در نهایت کیلیان امباپه ستاره پی اس جی به عنوان بهترین بازیکن فصل فوتبال اروپا تا قبل از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه معرفی شده است.

رده بندی بدین شرح است:
1- امباپه از پاریسن ژرمن 91 از 100
2- وراتی از پاریسن ژرمن 90.6
3- کیمپمبه از پاریسن ژرمن 90.6
4- جو گومز از لیورپول 90.4
4- ایلیچیچ از آتالانتا 90.2
6- دی ماریا از پاریسن ژرمن 89.9
7- نیمار از پاریسن ژرمن 88.9
8- فن دایک از لیورپول 88.8
9- مسی از بارسلونا 88.1
10- الابا از بایرن مونیخ 87.9
10- کروس از رئال مادرید 87.9