خشم رییس یوفا از تصمیم فدراسیون بلژیک؛ حذف از مسابقات اروپایی!

خشم رییس یوفا از تصمیم فدراسیون بلژیک؛ حذف از مسابقات اروپایی!

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر چفرین رییس یوفا از تصمیم مدیران فوتبال بلژیک برای اتمام لیگ فوتبال این کشور در فاصله یک هفته به پایان انتقاد کرد و اعلام کرد که احتمال حذف این تیم از مسابقات اروپایی وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، چفرین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمانی ZDF از فوتبال بلژیک به خاطر تصمیمی که در مورد پایان زودهنگام لیگ و لغو هفته پایانی به علت شیوع ویروس کرونا گرفته شده ، شدیدا انتقاد کرد.چفرین گفته است :" فکر نمی کنم این تصمیم مناسبی باشد.  نمی شود که درخواست همکاری و کمک کنی و بعد از آن به دلخواه خودت تصمیمی را بگیری که از نظرت راحت تر است. باید بگویم که بلژیکی ها و همه آنهایی که در حال حاضر به فکر چنین تصمیمی هستند، خطر حذف از مسابقات اروپایی در سال آینده را به جان خواهند خرید."

بروژ در فاصله یک هفته به پایان لیگ و با اختلاف پانزده امتیازی نسبت به تیم خنت صدرنشین است. آنها در ابتدا اعلام کردند که بروژ باید به عنوان قهرمان معرفی شود. تصمیمی که هنوز رسمی نشده اما یوفا، اتحادیه باشگاه های اروپا و بقیه لیگ های اروپایی را شگفت زده کرده است چرا که بقیه لیگ ها فعلا تصمیم گرفته اند که ادامه مسابقات را برگزار کنند.در حال حاضر لیگ های فوتبال در اروپا به علت شیوع ویروس کرونا حداقل تا خرداد متوقف شده است.

چفرین از سویی در مورد ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا گفت که ترجیح می دهد که بازیها بعد از اتمام لیگ ها برگزار شود هر چند که احتمال برگزاری ادامه مسابقات در فصل پاییز را رد کرد. وی اهظار داشت:" فوتبال بدون هوادارانش به درد نمی خورد قطعا بهتر است که بازیها بدون تماشاگران و از طریق پخش تلویزیونی برگزار شود تا این که کلا برگزار نشود. هواداران می توانند انرژی مثبت خود را از طریق منازلشان کنترل کنند. شاید مسابقات در ژولای و آگوست (تیر و مرداد) برگزار شود. نمی توانیم بازیها را در سپتامبر یا اکتبر برگزار کنیم(شهریور و مهر)."