گرامی: تعطیلات لیگ به ضرر پارس جم بوده است

گرامی: تعطیلات لیگ به ضرر پارس جم بوده است

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع پارس جم معتقد است به این دلیل که تیمش در شرایط رو به رشدی از نظر فوتبالی قرار داشته تعطیلات لیگ به ضرر آنها تمام شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایلنا، فریبرز گرامی، در خصوص سال98 اظهار داشت: از نظر فوتبالی سال بسیار خوبی برایم بود، چند سال گذشته بدلیل مصدومیت‌های پشت سر همی که برایم پیش آمد سال‌های خوبی را از نظر حرفه‌ای سپری نکردم. ولی اگر بخواهم از نظر اجتماعی بگویم متاسفانه سال خیلی بدی برای تمامی هم‌وطنانم بود چرا که شاهد اتفاقات ناگوار زیادی بودیم. امیدوارم که 99 سال بسیار خوبی برای تمامی مردم ایران باشد، بخشی از بدبیاری‌های سال گذشته را جبران کند.

وی در مورد شرایط نیمه تعطیل کشور و لیگ برتر بدلیل شیوع ویروس کرونا گفت: بازی‌های لیگ بعد از چند هفته بدون تماشاگر برگزار شدن بالاخره لغو شد. حتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا به تمامی تیم‌های لیگ ابلاغ کرد که نباید به صورت گروهی تمرین کنند. بعد از آن تیم ما یکی در میان تمریناتش را ادامه داد ولی به این دلیل که نمیتوانستیم به این شکل ادامه دهیم در نهایت تمرینات گروهی را لغو کردیم. فکر میکنم تا اواسط اردیبهشت ماه هم نتوانستیم شاهد بازی‌های لیگ برتر و تمرینات گروهی تیم‌ها باشیم از طرفی هم هواداران باشگاه پرسپولیس معتقد هستند باید بازی‌های لیگ را برگزار کنند تا تکلیف قهرمان مشخص شود بنظرم مسئولین باید یک تصمیم خیلی خوب بگیرند که به نفع تمامی تیم‌ها باشد هیچکس ضرر نکند.

مدافع پارس جنوبی در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی لیگ به ضرر تیم‌ها شده است گفت: یک سری از تیم‌ها قبل از تعطیلات لیگ در شرایط نزولی و سری دیگر مثل تیم ما در شرایط رو به رشد به سر میبردند که قطعا گروه دوم ضرر بیشتری کردند. مثلا تیم ما در لیگ هجدهم با هدایت آقای کمالوند که خیلی هم برای تیم ما زحمت کشیدند نتایج متوسطی را کسب کرد ولی از زمانی که آقای افاضلی به همراه کادر جدیدشان به پارس اضافه شدند شرایط تیمی ما از نظر فوتبالی و هم از نظر کسب نتیجه خیلی بهتر از قبل شد. خوشبختانه موفق شدیم تراکتور را که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود در خانه شکست دهیم که این نشانه پیشرفت و رشد ما محسوب میشد. معتقد هستم تعطیلات لیگ برای تیم‌هایی که مثل ما در حال رشد و پیشرفت بودند به ضرر و برای خیلی از تیم‌ها که در شرایط نزولی قرار داشتند به نفع بوده است.

گرامی در خصوص اینکه چه تصمیمی گرفته شود به نفع همه تیم‌ها خواهد بود گفت: خیلی از تیم‌ها هستند که به دلیل داشتن شرایط خوب در جدول دوست دارند بازی‌ها برگزار شود و خیلی از تیم‌های دیگر مثل ما که در خطر سقوط قرار دارند ترجیح میدهند لیگ تمام شود. راستش را بخواهید نمیدانم چه تصمیمی گرفته شود به نفع همگی خواهد بود. ولی عده‌ای میگویند قرار است لیگ را تعطیل و سال بعد را با هجده تیم برگزار کنند ولی سوالی که پیش می‌آید این است که در صورت انجام چنین کاری چطور دو تیم از لیگ یک میتوانند به لیگ برتر صعود کنند. راستش را بخواهید نمیدانم چه تصمیمی گرفته شود به نفع همگی خواهد بود ولی فکر میکنم اگر قرار باشد وضع همینطور ادامه پیدا کند بهتر است لیگ را کلا تعطیل کنند.

وی در پاسخ به اینکه چگونه در روزهای قرنطینه خودش را سرگرم میکند توضیح داد: بیشتر خودم را با فیلم دیدن و ورزش کردن و کمی هم کتاب خواندن سرگرم میکنم. مثلا در سریال‌های خارجی "peaky blinders" پیکی بلاندرز را میبینم که بنظرم خیلی بینظیر است در سریال‌های ایرانی‌هم در حال حاضر "کرگردن و دل" را خیلی دوست دارم‌ علاوه بر همه این‌ها هر شب پایتخت دنبال میکنم. کتاب‌هایی هم که اخیرا مطالعه کردم دو قرن سکوت "عبدالحسین زرین کوب" و "صد سال تنهایی" گابریل گارسیا مارکز بود که خیلی دوستش داشتم.

مدافع پارس جم در مورد چگونگی انجام تمرینات تیم پارس جم در ایام قرنطینه گفت: باشگاه پارس جم اپلیکیشنی را طراحی کرده که تمامی بچه‌ها را به صورت 4 یا 5 نفره در گروه‌های مختلفی تقسیم بندی کرده‌اند تا همگی با یک برنامه تمرینی مشابه زیر نظر یک مربی به صورت آنلاین تمرین کنند. تمامی بازیکنان این اپ در فروردین ماه نصب کردند هر روز سر ساعت ۱۲ به مدت نیم ساعت به تمرینات‌شان می‌پردازند.

7413