گل‌های مهاجمان خارجی پرسپولیس پوچ بود!

گل‌های مهاجمان خارجی پرسپولیس پوچ بود!

پایگاه خبری فوتبالی-  تیم فوتبال پرسپولیس تهران با وجود صدرنشینی در لیگ برتر در جذب مهاجم تراز اول خارجی ناموفق بود و هزینه‌های زیادی نیز متحمل شد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، پرسپولیس که عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را در فصل هجدهم از آن خود کرد خاطره خوبی از مهاجمان خارجی ندارد. این تیم در یک دهه گذشته مهاجمانی مانند «پائولو روبرتو دی‌کارمو» به استخدام خود درآورد که حرکات و شیوه ضربه زدن او به توپ در موقعیت گل سوژه رسانه‌ها شد.
همچنین فصل گذشته با نظر برانکو ایوانکویچ گادوین منشا از تیم کنار گذاشته شد و «ماریو بودمیر» کروات به این تیم پیوست مهاجمی که باوجود دقایق زیاد حضور در زمین تنها یک گل برای تیمش به ثمر رساند و در پایان فصل نیز از ایران رفت. باشگاه پرسپولیس در پرونده این مهاجم بابت نیم‌فصل، ۱۴۸هزار یورو بعلاوه پنج درصد سود(غرامت) تا روز تسویه بدهی محکوم‌شده است.

با وجود این مهاجمان و نام‌های دیگر انتظار می‌رفت که سرخ‌های پایتخت در انتخاب مهاجم و بازیکن خارجی دقت بیشتری به عمل آورند اما ورود «جونیور براندائو» برزیلی با شماره هفت به زمین نشان داد مدیران ورزشی قرار نیست ترک عادت کنند.

این مهاجم جوان برزیلی در سال ۱۹۹۵ در برزیل به دنیا آمده و فوتبال خود را در تیم‌های پایه گرمیو و تابوائو داسرا آغاز کرده است. هر چند که وی در برزیل با ۱۰ گل در ۱۳ بازی نوید یک ستاره نوظهور داشت اما در کوتاه‌مدت نشان داد که هیچ شباهتی با دوران جوانی ستارگانی مانند رونالدو، روماریو و رونالدینهو ندارد و فقط متولد سرزمین قهوه است.

وی یک نیم‌فصل در پرسپولیس ماند و هیچ کار خاصی را انجام نداد. در کنار این بازیکن ستاره‌های بومی مانند مهدی ترابی و علی‌ علیپور خوب درخشیدند و او درنهایت تیم را ترک کرد تا مسوولان باشگاه «کریستین اوساگونا» بازیکن سابق ذوب‌آهن را استخدام کنند. اوساگونا همان بازیکنی بود که در کام بک‌های «علی منصور» به همراه «ارسلان مطهری» نقش ویژه‌ای داشت و در ۶ مسابقه لیگ قهرمانان آسیا سه گل به ثمر رساند.

او در پایان فصل نوزدهم از ذوب‌آهن به لیگ کره رفت و با تیم «ججو یونایتد» این کشور قرارداد امضا کرد. اوساگونا در لیگ آن کشور هم موفق نبود و در چهار مسابقه حضور ثابت و در ۷ دیدار نیز به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت و در این مدت یک گل زد تا با اتمام بازی‌های این رقابت‌ها از ججو یونایتد جدا شود.

پرسپولیس‌ها راهبرد خود را بر تکرار قهرمانی قرار داده بودند و برای این کار روی به جذب مهاجمی آوردند که در فوتبال ایران بی‌نام‌ونشان نیست.

 آنتونی استوکس بازیکن سابق تیم تراکتورسازی گزینه بعدی انصاری‌فرد بود. بازیکنی که مدیران باشگاه تبریزی اعتقاد داشتند در اردوها دستش کج بود و یک‌بار ساعت اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی را کش رفت و دیگر پس نداد. صحت این خبر را باید استوکس و مدیران تراکتور تایید کنند.

پرسپولیس این مهاجم را استخدام و در دربی از او رونمایی کرد. همه انتظار داشتند که استوکس، ایمون زائد شود. اما او تنها کار مثبتی که انجام داد پاس گل تساوی و یک شوت به دروازه بود. استوکس با تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان حضور یافت اما به کشور بازنگشت و ازآنجا راهی لندن شد. جایی که در فرودگاه دستگیر و به بهانه فحاشی به خانواده همسر سابقش در دادگاه حاضر شد. استخدام این بازیکن هر چند ممکن است هزینه‌های بودمیر را نداشته باشد اما واقعیتی که مسوولان پرسپولیس از آن چشم پوشیدند بی‌نظمی‌های بازیکن اسکاتلندی در تراکتورسازی بود.

7413