کارگران پروژه جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر کرونا ندارند

کارگران پروژه جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر کرونا ندارند

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولین برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تصمیمات جدید و ویژه ای اتخاذ کرده‌اند تا هم اصول بهداشتی را رعایت کرده باشند و هم اینکه پروژه‌های خود را انجام بدهند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، کمیته عالی مرجع مسئولیت واگذاری پروژه های زیربنایی لازم برای میزبانی کشور قطر در جام جهانی 2022 فیفا ، تأیید کرد که تمام اقدامات لازم را برای محافظت از کارگران مطابق با اقدامات پیشگیرانه مصوب وزارت سلامتی برای محافظت در برابر کرونا ویروس انجام می‌شود.

این کمیته روز گذشته در بیانیه ای گفت: "ما از کلینیک های پزشکی واقع در کلیه اماکن ساختمانی و اسکان کارگران استفاده کرده‌ایم و همچنین جلسات آموزشی دراقامتگاه ها با هدف گسترش آگاهی در بین کارگران در مورد اهمیت پیشگیری از ویروس و اندازه گیری برگزار شده است. درجه حرارت برای هر کارگر دو بار در روز ، و توزیع ماسک و مواد استریل به کارگران در کلیه پروژه های کمیته عالی انجام شده و در صورت عدم وجود تعداد کافی ماسک ، به کارگران توصیه می شود از روسری یا پارچه شخصی استفاده کنند ، که مراحل استریلیزاسیون با استفاده از ماشین لباسشویی جداگانه برای تمیز کردن این روسری‌ها انجام می شود.

همچنین در این بیانیه نوشته شده است: از بازدیدهای غیر ضروری از قسمت‌های مختلف پروژه های کمیته عالی جلوگیری شده است ، از اختصاص اتاق های قرنطینه در کلیه اماکن ساختمانی و اسکان ، گرفته تا الزام رعایت نکات توسط تمامی کارگران مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت.

همچنین  کارگرانی که از بیماری های مزمن رنج می برند و یا اینکه بالای 55 سال دارند نیز از مراجعه به سایت های کاری نهی شده و به آن‌ها مرخصی اجباری داده‌شده است زیرا بیشتر در معرض خطر ابتلا با ویروس هستند. همچنین به طور مرتب به مراحل پخت و پز برای کارگران مجموعه سر زده می شود و کمیته‌ای در این خصوص حضور دارد و همچنین لیست غذاهایی که بدن را در برابر ویروس ضعیف تر می‌کنند نیز داده شده که مورد استفاده قرار نگیرد.

7413