عملکرد لژیونرهای ایران در سالی که گذشت

عملکرد لژیونرهای ایران در سالی که گذشت

پایگاه خبری فوتبالی- در گزارشی کوتاه، عملکرد 10 لژیونر برتر فوتبال ایران در سال 98 را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش فوتبالی، لژیونرهای ایرانی در سالی که گذشت، سال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشتند و توانستند عملکرد قابل قبولی را از خود برجای بگذارند. حال میخواهیم ۱۰ لژیونر برتر ایران در سالی که گذشت رو معرفی کنیم. 

۱ - امیرعابدزاده: دروازه بان ایرانی ماریتیمو پرتغال سال خوبی را تجربه کرد. اون با مهار ها و کلین شیت هایش توانست وضعیت تیمش را بهتر از قبل کند هرچند که هم اکنون ماریتیمو در رده ۱۵ لیگ پرتغال قرار دارد. عابدزاده در ۲۰ بازی این فصل فقط ۱۸ گل دریافت کرده که میانگین کمتر از یک گل خورده در هر بازی به حساب می آید و در ۶ بازی هم طعم کلین شیت را چشید. 

۲ ـ رامین رضاییان: دفاع راست الشحانیه قطر بدون شک یکی از بهترین لژیونرهای ایران در سالی که گذشت بود. عملکرد بی عیب و نقص در دفاع، پاس گل های دقیق و حضور موثر در حمله های تیمش نشان از عملکرد خوب او در این فصل بود. رامین در سال ۹۸ موفق شد شش بار دروازه رقبا رو باز کند که به عنوان دفاع راست آمار موفقی در حمله به حساب می آید. الشحانیه با این که قعر نشین لیگ ستارگان قطر به حساب می آید ولی رامین توانست تنها نماینده این تیم در تیم منتخب نیم فصل قطر باشد. 

۳ ـ مرتضی پورعلی گنجی: مرتضی و العربی فصل نسبتا قابل قبولی رو پشت سر گذاشتند. العربی در رتبه پنجم لیگ قطر هست و مرتضی هم در این تیم به عنوان دفاع وسط قرار دارد. پورعلی گنجی در هشت بازی این فصل آمار یک  گل به خودی، یک پاس گل و یک گل به خودی را به ثمر رسانده است.

۴ ـ مجید حسینی: اگر مصدومیت به سراغ دفاع وسط ترابزون اسپور ترکیه نمی آمد سال ۹۸ سالی رویایی برایش حساب میشد. مصدومیتی که باعث از دست دادن نیمی از فصل برای مجید شد و فقط در ۲۴ بازی به میدان رفت. ترابزون اکنون صدرنشین لیگ ترکیه حساب می شود و بالاتر از تیم هایی مثل فنرباغچه و گالاتاسرای قرار دارد. مجید حسینی و ترابزون بخت بسیاری برای قهرمانی در جام حذفی ترکیه هم دارند.

۵ ـ میلاد محمدی: میلاد و خنت تا قبل از تعطیلی لیگ به خاطر کرونا سورپرایز اصلی لیگ بلژیک بودند. آنها در رده دوم بودند و فقط کلوپ بروژ بالاتر از آنها بود. محمدی در ۲۴ بازی که برای تیمش به میدان رفته توانسته یک گل و دو پاس گل و دو اخراج را ثبت کند. نکته ی قابل توجه اینجاست که آخرین اخراج او با تکل خشن روی پای کاوه رضایی رقم خورد. خنت در صورت به دست آوردن رتبه دوم توانایی گرفتن جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد را دارد.

۶ ـ سامان قدوس: سامان که بیشتر بازی های این فصل تیمش را به خاطر محرومیت چهارماهه نقل و انتقالاتی از دست داده بود، حتی در معدود بازی هایی هم که حضور داشت بهترین عملکرد را برای آمیان به ثبت رساند. سامان قبل از محرومیتش هم با ضربات کاشته ی خوبش و تکنیک زیبایش برای هر تیمی خطرناک حساب میشد. قدوس بعد از رهایی از بند محرومیت همچنان خوش می درخشید و در اولین بازی پس از محرومیتش تنها پس از ۱۰ دقیقه ورود به زمین گل تساوی بخش تیمش را در برابر مارسی به ثمر رساند.

۷ ـ علیرضا جهانبخش: هافبک برایتون که با نظر سرمربی خود در بیشتر بازی های این فصل نیمکت نشین بود در اولین بازی که از ابتدا در میدان حاضر بود در دومین دقیقه دروازه بورنموث را گشود و سریع ترین گل تاریخ برایتون در لیگ را به ثمر رساند. دومین بازی که از ابتدا فیکس بود و در برابر چلسی توانست زیباترین گل ماه ژانویه لیگ انگلیس را در برابر چشمان گرانترین دروازه بان جهان به ثمر رساند. این درخشش ها باعث شد علی جهان بازیکن ماه باشگاهش شود. با این تفاسیر علیرضا سالی سخت ولی شیرینی را پشت سر گذاشت.

۸ ـ مهدی طارمی: سال ۹۸ برای طارمی با از دست دادن پنالتی به سبک مسی و سوارز شروع شد ولی او در ادامه به بهترین نحو ممکن پیشرفت کرد و در فوتبال اروپا خودنمایی کرد. در اولین بازی با سرمربیگری ویلموتس جلوی سوریه هتریک کرد و باعث برد ۵ - ۰ برابر آنها شد. در اولین روز ماه مرداد الغرافه رو ترک کرد و راهی ریوآوه پرتغال شد. در اولین بازی کاملش در لیگ در گرفتن پنالتی هت تریک کرد تا با گل شدن هر سه پنالتی اسپورتینگ را ۳ ـ ۲ ببرند. در دومین بازی سه گل زد تا در لیست ده خرید منتخب لیگ پرتغال قرار بگیرد. عملکرد خوب طارمی در ریوآوه ادامه داشت و او به عنوان برترین خرید باشگاه در فصل جاری انتخاب شد.

۹ - سردار آزمون: بدون شک یکی از عوامل صدرنشینی زنیت، مهاجم ایرانی این تیم است. سردار که در اکثر بازی های این فصل فوق العاده عمل کرده در ۱۹ بازی لیگ توانسته ۷ گل و ۵ پاس گل را ثبت کند. در لیگ قهرمانان جلوی لیون و بنفیکا پرتغال گلزنی کرده و آمار یک بازی و یک گل در جام حذفی رو به ثبت رسانده. درخشش سردار به قدری بوده که باشگاه های بزرگی همچون ناپولی به دنبال این ستاره باشند. سردار چندین بار به عنوان بازیکن ماه باشگاهش انتخاب شده و سابقه بهترین بازیکن ماه لیگ روسیه شدن را هم در کارنامه دارد.

۱۰ ـ کاوه رضایی: ستاره سابق استقلال در شارلروا عملکرد موفقی داشته و آمار ۲۴ بازی و ۱۳ گل زده و ۴ پاس گل نشان از عملکرد خوب وی در باشگاهش داشته است. قطعا یکی از علل درخشش او دیگر هم تیمی ایرانی اش یعنی قلی زاده می باشد. این زوج ایرانی روی هم رفته عملکرد مناسبی داشته اند و باعث خوش درخشیدن باشگاه شارلروا در لیگ بلژیک بوده اند. اما نباید فراموش کنیم در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی رااز خود نشان ندادند.

سال ۱۳۹۸ با همه سختی هایش در تمام عرصه ها به پایان رسید و شاید تنها نکته مثبت فوتبال ایران همین لژیونر هایش باشد. لژیونرهایی که با عملکرد خوب و قابل قبول خودشان ناکامی های فوتبال ایران را کمرنگ تر کردند.  

امیدواریم سال ۱۳۹۹ هم برای فوتبال ایران و هم برای لژیونرهایش بهتر و درخشان تر باشد تا شاهد موفقیت آنها باشیم.

4344