طباطبایی: ورزشکاران در مبارزه با کرونا پابه‌پای مردم هستند

طباطبایی: ورزشکاران در مبارزه با کرونا پابه‌پای مردم هستند

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان بخشی از مردم هستند و در تمام مشکلات گام به گام شهروندان حرکت خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که شماری از ورزشکاران و پیشکسوتان در حال توزیع ماسک و ضدعفونی خیابان ها هستند. دروازه بان سابق استقلال یکی از این نفرات بود.

«هادی طباطبایی» در گفت‌وگویی در این خصوص گفت: شیوع ویروس ناشناخته کرونا، ایران و دیگر کشورهای جهان را در شوک فرو برده است؛ شوکی که غافلگیر کننده بود و استرس ناشی از آن در حال غلبه بر مردم است. برای گذر از این شرایط باید یک بسیج عمومی شکل گرفته و تمام اقشار جامعه باید در کنار  کادر درمان و پزشکی باشند.

دروازه بان اسبق آبی‌های تهران ادامه داد: کار من و برخی از پیشکسوتان تنها گوشه کوچکی از مبارزه با کرونا بود و در مقایسه با کار درمان و کادر پزشکی قطره‌ای برابر دریا است. ما به عنوان ورزشکار که از سطح جامعه گام به میدان قهرمانی گذاشتیم خود را از مردم جدا نمی‌دانیم و مشکلات مردم،  مشکلات ما است.

الگو دهی یکی دیگر از محورهای مصاحبه با هادی طباطبایی بود و وی در این باره نیز گفت: اگر ورزشکاران  و دیگر چهره‌ها به عنوان الگو پیشگام در مبارزه با کرونا شوند،  بدون شک در گسستن زنجیره شیوع این ویروس تاثیر گذار است. البته فرهنگ ایرانی و انسجام شهروندان در حال غلبه بر کرونا است.

او در پایان اظهار داشت: تعطیلات نوروز به همراه قرنطینه خانگی یکنواختی را در زندگی ایجاد کرده است. البته باید تهدیدهای این کار را به فرصت تبدیل کنیم. سبک زندگی جدید موجب یک سری گسست در جامعه شده است. از فرصت های کنونی برای استحکام خانواده و روابط عاطفی و اجتماعی جامعه استفاده کنیم.

7655