متن نامه AFC خطاب به بهاروند: انتصاب نبی غیرقانونی است، ما شکوری را دبیرکل می دانیم

متن نامه AFC خطاب به بهاروند: انتصاب نبی غیرقانونی است، ما شکوری را دبیرکل می دانیم

پایگاه خبری فوتبالی- ساعتی پیش نامه دوم ای اف سی به فدراسیون فوتبال ایران، پس از اینکه فدراسیون در نامه ای به ای اف سی اعلام کرد نبی را طی تشریفات قانونی انتخاب و سپس توسط بهاروند انتصاب کرده است رسانه ای شد.

به گزارش فوتبالی، در این نامه آمده است که انتخاب نبی تخلف است و ای اف سی همچنان شکوری را به سرپرست دبیرکلی می شناسد.

متن نامه به این شرح است: 

آقای حیدر بهاروند، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران

آقای محترم

در پاسخ به : انتصاب دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال ایران

در پی مکاتبه قبلی بین ای اف سی و فدراسیون فوتبال ایران در مورد موضوع مورد اشاره و علی الخصوص نامه شما به تاریخ 31 مارس 2020

دوست داریم توجه شما را به بندهایی در ارتباط با جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران جلب کنیم. ای اف سی اعتقاد دارد که فدراسیون فوتبال ایران باید به بندهای ذیل پایبند باشد:

1- بر اساس بند 34.1 اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران : رئیس فدراسیون باید دستور جلسه را تعیین کند. هر کدام از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران حق دارند تا مواردی را برای اضافه شدن به دستور جلسه پیشنهاد بدهند. اعضای هیات رییسه باید پیشنهادهایی را که می خواهند در دستور جلسه قرار بگیرد، از ده روز قبل از جلسه به دبیرخانه فدراسیون ارسال کنند. دستور جلسه باید حداقل هفت روز پیش از جلسه برای تمامی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال ارسال شود. 

ای اف سی از طریق منابع معتبر مطلع شده است که دعوتنامه ، دستور جلسه و مدارک تکمیلی پیش از جلسه هیات رییسه مذکور برای اعضای هیات رییسه ارسال نشده است. 

2- بر اساس بند 34.4 اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران: دبیر کل باید در نقش دبیر (منشی) بدون حق رای در جلسه هیات رییسه حضور داشته باشد. ای اف سی این تاییدیه را دریافت کرده است که آقای ابراهیم شکوری نه از جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در روز 26 مارس 2020 اطلاع داشته و نه در آن شرکت کرده است. 

علاوه بر موارد مذکور، ای اف سی این عقیده را دارد که آقای مهدی محمد نبی در زمان جلسه هیات رییسه مذکور، بخشی از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بوده است که با بند 60.2.6 اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که در نامه قبلی به تاریخ 31 مارس 2020 هم ذکر شده بود، در تضاد است.

ای اف سی بر اساس شواهد معتبر ثابت می کند که برخی از بندهای اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران در مورد انتصاب آقای مهدی محمد نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی نقض شده است و به همین خاطر باید روی موضع جدی ای اف سی پافشاری کنیم که همچنان آقای ابراهیم شکوری را به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ایران به رسمیت می شناسیم و به فدراسیون فوتبال ایران توصیه می کنیم که به تمامی روندهای مورد اشاره در اساسنامه برای انتصاب دبیرکل یا سرپرست دبیرکلی پایبند باشد تا هیچ شکواییه یا چالش قانونی ایجاد نشود و شان این انتخاب زیر سوال نرود.

با تشکر و سپاس

وینزور جان

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا

به این ترتیب برای بار دوم ای اف سی، مهدی محمد نبی را رد می کند. مشخص نیست فدراسیون فوتبال چرا روی انتصاب نبی پافشاری می کند. قرار بود ۱۸ فروردین ۹۹ اولین جلسه هیات رییسه با سرپرست دبیرکلی نبی، برگزار شود و در دستور جلسه انتخاب دبیرکل هم وجود داشت اما با نامه ای اف سی حالا وضعیت مشخص نیست و کسی نمی داند نبی سرپرست دبیر کل است یا شکوری. جالب اینجاست نامه به هیات رییسه توسط نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال امضا شده است و او اعضا را دعوت کرده که حالا با نامه ای اف سی، انتخاب و انتصاب نبی تخلف و غیرقانونی شده است و باید شکوری در جلسه هیات رییسه حاضر شود.

تصویر زیر نامه ای را نشان می دهد که مهدی محمدنبی در تاریخ 11 فروردین 99 پیرامون تشکیل جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال تنظیم کرده است.

تصویر زیر نیز نامه ای به تاریخ 7 فروردین 99 را نشان می دهد که در آن فدراسیون فوتبال ایران مدعی شده با انتصاب مهدی محمد نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال موافقت کرده است. نامه زیر در صفحه توییتر یک خبرنگار ورزشی منتشر شده که در واقع همان نامه مبنی بر انتخاب و انتصاب نبی توسط فدراسیون است که از طرف فدراسیون فوتبال ایران به ای اف سی ارسال شده است. البته در بالای نامه منتشر شده توسط آن خبرنگار ورزشی، تاریخی درج نشده اما در متن نامه تاریخ 7 فروردین ماه نوشته شده است.

4344