درآمد ایجنت‌های فوتبال در ایتالیا دو برابر بیشتر از قیمت رونالدو

درآمد ایجنت‌های فوتبال در ایتالیا دو برابر بیشتر از قیمت رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی - نقش ایجنت های بازیکنان در فوتبال هر روز پررنگ تر می شود . حالا نشریه گاتزتا دلوا اسپورت گزارش داده است که ایجنت های بازیکنان فوتبال در ایتالیا در سال 2019 مجموعا 200  میلیون یورو درآمد داشته اند. 

به گزارش فوتبالی، از این 200 میلیون یورو مجموعا 187 میلیون یورو از جانب باشگاه ها به ایجنت ها به عنوان کمیسیون نقل و انتقالات پرداحت شده است و 13 میلیون یورو را خود بازیکنان به وکلایشان پرداخته اند. مینو رایولا وکیل ستارگان سرشناسی نظیر ایبرا و لوکاکو بیشترین درآمد را داشته است. یوونتوس در سال 2018 برای خرید رونالدو 100 میلیون یورو پرداخت اما درآمد ایجنت های فوتبال در ایتالیا دو برابر از این مبلغ بیشتر بوده است.

یوونتوس با پرداخت 44.3 میلیون یورو به ایجنت های فوتبال در سال 2019 رکورد دار بوده است. اینتر با 31.8 ، رم با 23.2 ، میلان با 19.6 ، فیرونتینا با 8.6 ، ناپولی با 5.2 و لاتزیو با 4.4 میلیون یورو در رده های بعدی هستند. در نقطه مقابل برشیا فقط 506 هزار یورو به ایجنت ها پرداخته است. این آمار قدرت وکلا در فوتبال ایتالیا را نشان می دهد.

البته شیوع کرونا کار و کاسبی ایجنت های فوتبال را هم کساد کرده است چرا که در حال حاضر باشگاه ها قوای مالی سابق را برای خرید بازیکن ندارند.