ماندگارترین لحظات فوتبالی؛ قسمت سیزدهم: گل به خودی مرگبار

ماندگارترین لحظات فوتبالی؛ قسمت سیزدهم: گل به خودی مرگبار

پایگاه خبری فوتبالی - در سیزدهمین و آخرین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی عجیب‌ترین گل به خودی تاریخ و عواقبش برای زننده آن می‌پردازیم.
به گزارش فوتبالی، زدن یک گل به خودی می‌تواند بدترین حس دنیا باشد اما هیچ زننده گل به خودی عاقبتی شبیه به آندرس اسکوبار نداشته است.
کلمبیا در جام جهانی ۱۹۹۴  یک ناکام بود. زردپوشان بازی اول خود را مقابل رومانی با شکست ۳-۱ آغاز کردند و به همین دلیل نیاز داشتند بازی دوم خود مقابل آمریکای میزبان را با برد پشت سر بگذارند وگرنه با احتمال بالایی حذف می‌شدند.
بازی در ورزشگاه رزبول و روز ۲۲ ژوئن برگزار شد. علاوه بر امکان حذف کلمبیا، حواشی همیشگی دیدار این تیم با آمریکا حساسیت را دوچندان کرده بود. در دقیقه ۳۵ بازی آندرس اسکوبار در دفع توپی که از سمت راست زمین کلمبیایی‌ها ارسال شد اشتباه کرد و دروازه خودی را باز کرد. گلی که باعث شد در نهایت آمریکا ۲-۱ برنده شود. مسئله اصلی بعد از این دیدار اتفاق افتاد. اسکوبار ۱۰ روز پس از این بازی در پارکینگ خانه‌اش به ضرب ۶ گلوله کشته شد. قتلی که باعث ناراحتی هواداران به دلیل کشته‌شدن بر سر یک بازی ساده شد.
کلمبیا در بازی سوم خود مقابل سوئیس ۲-۰ پیروز شد اما در گروه به رتبه چهارم رسید و در نهایت حذف شد.

1101