حاشیه روز؛ شوخی نگران کننده با دایی تحت عنوان دروغ سیزده

حاشیه روز؛ شوخی نگران کننده با دایی تحت عنوان دروغ سیزده

پایگاه خبری فوتبالی- 13 فروردین روز حساسی برای رسانه‌ها محسوب می‌شود چون در این روز خاص هر خبری را نمی‌توان باور کرد.

به گزارش فوتبالی، داستان دروغ سیزده چیز جدیدی نیست و امسال، یکی از خبرگزاری‌ها از اوایل نوروز به استقبال آن رفت و از قول اهالی فوتبال چند دروغ سیزده منتشر کرد.

 سعید عزت‌اللهی گفته بود در سال 99 از فوتبال خداحافظی خواهد کرد یا مثلا محمدمهدی نظری مهاجم نساجی گفته بود امسال، بالاتر از رونالدو و مسی بهترین بازیکن دنیا خواهد شد.

چنین اخباری طبیعتا فقط جنبه سرگرمی دارد و هیچ کسی را تهدید نمی‌کند منتهی در ایام کرونایی، ترکیب دروغ سیزده با ویروس گرونا، طبعا می‌تواند نگران کننده باشد به خصوص آنکه پای یک چهره بزرگ فوتبالی هم به عنوان سوژه این دروغ در میان باشد.

داستان از این قرار است که یک کانال تلگرام پرمخاطب امروز خبری نگران کننده منتشر کرد. خبری درباره اینکه علی دایی به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان مسیح دانشوری بستری است.

این کانال برای آنکه پیازداغ! ماجرا را زیاد کند ویدیویی منتشر کرده که در آن یکی از افراد کادر درمان این بیمارستان، درباره وضعیت دایی صحبت کرده است. 

شاید با توجه به ویدیویی که ساخته شده خیلی‌ها در نگاه اول این خبر را باور کنند اما این خبر چیزی جز دروغ سیزده نیست چرا که قطعا پرستار یکی از بیمارستان‌های اصلی مرتبط با ویروس کرونا، آنقدر وقت ندارد که بخواهد از خودش ویدیو بگیرد و درباره بیمارش توضیح دهد. از طرف دیگر قطعا اگر خبر ابتلای علی دایی به ویروس کرونا صحت داشت، این خبر در خبرگزاری‌های رسمی منتشر می‌شد نه اینکه فقط یک کانال تلگرامی بخواهد درباره آن توضیح دهد. کار به جایی رسید که نزدیکان علی دایی مجبور شدند شایعه ابتلای او به کرونا را تکذیب کرده و بگویند که این مساله، دروغ سیزده است.

کانال تلگرامی مربوطه، دقایقی قبل دروغ سیزده دیگری با عنوان فوت فاتح تریم سرمربی سرشناس ترکیه‌ای هم منتشر کرده است منتهی ای کاش در این روزها که ویروس کرونا نگرانی اصلی مردم ایران است، ربط دادن این ویروس مرگبار به یک چهره بزرگ فوتبالی، حتی به عنوان دروغ سیزده هم منتشر نمی‌شد.

1984