شوک برانکو به سرخ‌ها؛ مربی ای که رکورد خودش را شکست

شوک برانکو به سرخ‌ها؛ مربی ای که رکورد خودش را شکست

پایگاه خبری فوتبالی- جدایی برانکو ایوانکوویچ پس از کسب هفت جام قهرمانی با پرسپولیس یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال ۱۳۹۸ برای هواداران پرسپولیس بود. او در حال بازگشت به تیم ملی ایران هم به بن بست خورد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با وجود اینکه چند سالی است توانسته گوی سبقت را از رقیبان خود در لیگ برتر فوتبال ایران برباید نیز روزهای تلخی را در سال ۹۸ پشت سر گذاشت که یکی از آنها جدایی سرمربی موفق از این تیم شد.
هت تریک قهرمانی در لیگ برتر، شکستن طلسم نگرفتن جام حذفی فوتبال در فصل ۹۸-۹۷ و در پی آن تصاحب دوباره سوپرجام فوتبال کشور بدون برگزاری بازی، آخرین تصویر از سرمربی جنتلمن و کروات سرخ ها در سال ۹۸ بود.

برانکو ایوانکوویچ که در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر فوتبال رقابت تنگاتنگی در هفته های پایانی با سپاهان اصفهان در مسیر قهرمانی داشت برای سومین بار متوالی توانست سرخ ها را به شیرین ترین سکو که قهرمانی بود برساند. اتفاقی که هرگز با یک مربی خارجی در تاریخ رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران برای یک باشگاه رقم نخورده بود.

پروفسور کروات سرخ ها تنها کسی بود که رکورد خودش را در کسب متوالی جام را شکست.

او در اوج محبوبیت در فوتبال ایران قرار گرفت تا در روزهای خوشبختی تیم ملی فوتبال ایران در قاره آسیا، درگیری های لفظی او با کارلوس کی روش سرمربی وقت تیم ملی بزرگترین دغدغه فوتبالدوستان شود. دغدغه ای که اکنون و با توجه به رفتن هر دو مربی، دیگر وجود ندارد.

برانکو پس از سومین قهرمانی متوالی با پرسپولیس با ناراحتی از ایران رفت. بی شک او یکی از محبوب ترین مربیان تاریخ فوتبال باشگاهی کشور بود اما به دلیل برخورد غیر حرفه ای مدیران وقت پرسپولیس نظیر حمیدرضا گرشاسبی و ایرج عرب، تهران را ترک کرد تا سر از الاهلی عربستان دراورد.

رفتنی که دیگر بازگشت نداشت تا برانکو تصمیم به فسخ یکطرفه قرارداد خود بگیرد. اتفاقی که سخت ترین روزها را برای مدیران وقت پرسپولیس و در راس آنها ایرج عرب به وجود آورد چرا که هواداران پرسپولیس جدایی برانکو را بر نتابیدند و مدیرعامل وقت را مسبب این اتفاق دانستند.

مربی موفقی که سرخ ها را تا نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برد اما دستش از رسیدن به این جام دور ماند تا سرخ ها در این زمینه همچنان حسرت به دل باشند.

سرمربی کروات پرسپولیس پس از رفتن از ایران بارها درخواست طلب خود را کرد اما نه ایرج عرب و نه محمدحسن انصاریفرد در قامت مدیران عامل وقت پرسپولیس حاضر به پرداخت پول او نشدند تا سرمربی محبوب پرسپولیس ناچار به شکایت از این باشگاه در فیفا شود.

پرونده ای که از همان ابتدا هم مشخص بود به ضرر پرسپولیس خواهد شد اما تاخیر در پرداخت این پول باعث شد تا پرسپولیس علاوه بر پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو ناچار به واریز سود ۵درصد از این پول به حساب سرمربی سرخ ها شود.

سرمربی کروات سرخ ها که پس از جدایی از پرسپولیس به الاهلی عربستان رفت حضوری کوتاه مدت در این تیم داشت تا تنها پس از گذشته سه هفته از رقابت های لیگ فوتبال باشگاهی عربستان اخراج شده و برای استراحت چندماهه به زادگاهش واراژدین کرواسی بازگردد.

استراحتی که همزمان با پایان همکاری مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال ایران شد تا بار دیگر اسم برانکو بر سر زبان ها بیفتد.

سرمربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس یکی از شروط اصلی خود را دریافت طلبش از پرسپولیس عنوان کرد. خواسته ای که با حضور دو تن از مدیران باشگاه پرسپولیس در کرواسی همراه بود تا جلسه ای حضوری با برانکو داشته باشند اما شروط عجیب آنها به هیچ وجه مورد پذیرش پروفسور قرار نگرفت تا گذشت زمان باعث دوری او از نیمکت تیم ملی و پیوستن این مربی به فوتبال عمان برای پذیرش تیم ملی این کشور شود.

سرمربی محبوب سرخ ها که هنوز اسمش بر سر زبان هواداران این تیم است. تیمی که پس از رفتن برانکو نز همچنان به یکه تازی خود در لیگ برتر ادامه می دهد تا در پایان هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فصل جاری نیز با اختلاف ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد.

7413