ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت دوازدهم: فرانسه و اولین ستاره

ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت دوازدهم: فرانسه و اولین ستاره

پایگاه خبری فوتبالی - پایگاه خبری فوتبالی - در دوازدهمین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی یکی از زیباترین فینال جام‌های جهانی و یکی از مهم‌ترین لحظات زندگی حرفه‌ای زیدان می‌پردازیم.
به گزارش فوتبالی، تیم فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ عزم خود را جزم کرده بود تا قهرمانی به دست آورد. حضور ستارگانی چون فابین بارتز، امانوئل پتی، لیلیان تورام، مارسل دزایی، یوری ژورکائف و... زیر نظر امه‌ژاکه و بازی مقابل چشم تماشاگران باعث شده بود تا همه خروس‌ها را قهرمان بدانند. از طرف دیگر فرانسه بازیکنانی داشت که اصالتا فرانسوی نبودند و مانند زیدان به این کشور مهاجرت کرده بودند. فرانسه در نیمه نهایی کرواسی را شکست داد تا در فینال مقابل برزیل قرار گیرد. ستاره فرانسه در این دیدار اما هافبک هجومی ۲۶ ساله‌ای بود که دوران درخشانی را در یووه سپری می‌کرد.
در بازی فینال همه‌چیز به سود فرانسه پیش رفت. از بیماری رونالدو قبل از شروع بازی که حضورش در فینال را در هاله‌ای از ابهام قرار داد تا ضربه سر زیدان که از میان پاهای روبرتو کارلوس رد شد تا خروس‌ها با تیمی که چندین بازیکن مهاجر داشت با حمایت مردم، برای اولین بار قهرمان جام جهانی شود و روی سینه‌اش یک ستاره به این منظور قرار گیرد. با برد ۳-۰ در فینال که ۲ گل آن توسط زیدان الجزاری‌الاصل به ثمر رسیده بود.

1101