کلاهبرداری با سوء استفاده از نام و تصویر امباپه در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری با سوء استفاده از نام و تصویر امباپه در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

پایگاه خبری فوتبالی - کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاریسن ژرمن از یک گروه کلاهبرداری به خاطر سوء استفاده از اسم و شهرتش شکایت کرد.

به گزارش فوتبالی، نشریه اکیپ گزارش داده است که امباپه به خاطر استفاده از اسم و تصویرش بدون اجازه در برخی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خرید و فروش ارزهای مجازی نظیر "بیت کوین" شکایت کرده است. در این تبلیغات از امباپه 21 ساله به دروغ نقل قول شده بود که چنین سرمایه گذاری هایی معجزه آسا هستند که به هر شخصی کمک می کنند تا در عرض سه تا چهار ماه به میلیونر تبدیل شود.

این گروه همچنین مصاحبه های ساختگی و جعلی از امباپه با رسانه های مختلف ایجاد کرده بودند که در آنها ستاره پرتغالی از مردم می خواست تا قبل از آن که بانک های سنتی به طور کامل نابود شوند به سراغ سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بروند.اکیپ همچنین گزارش داده است که در بهار 2019 صفحه توییتر امباپه برای تبلیغی در مورد سرمایه گذاری مشابه هک شده بود. 

نکته البته این جاست که فعالیت این گروه ها کاملا به شکل کلاهبردارانه است. مراکز این شبکه در رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به محض آن که مشتریان سرمایه گذاری می کنند، کلا ارتباط قطع می شود و عملا خبری از بازپرداخت پول نیست.

در سال 2018 ، بیش از 1100 شکایت در مورد کلاهبرداری ارزهای دیجیتال ثبت شده است که زیان دیدگان بیش از 55.5 میلیون یورو متضرر شده اند. سال گذشته نیز 30 میلیون یورو کلاهبرداری شده است.