رکورد شکنی و بدهی 5 میلیاردی به شهرخودرو/ گل‌محمدی؛ مرد شش میلیاردی

رکورد شکنی و بدهی 5 میلیاردی به شهرخودرو/ گل‌محمدی؛ مرد شش میلیاردی

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس بعد از چند سال ثبات نسبی مدیریتی و مالی مدتی است که بار دیگر با انبوه بدهی های مالی دست و پنجه نرم می کند و یکی ازبدهی ها به باشگاه شهرخودرو است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، انتقال یحیی گل  محمدی به پرسپولیس می توانست در ابتدای فصل هم اتفاق بیفتد اما در روزهایی که هنوز پرسپولیسی ها از جدایی برانکو مطمئن نبودند یحیی قراردادش را با شهرخودرو تمدید کرد تا پروژه ای که با آسیایی شدن تیم آغاز کرده بود را ادامه بدهد. بعد از تمدید قرارداد گل محمدی و شهرخودرو پرسپولیس این بار به طور جدی وارد مذاکره شد اما مالک شهرخودرو رضایتنامه سرمربی اش را صادر نکرد هرچند در نیم فصل و بعد از جدایی کالدرون شرایط عوض شد و محمدانصاری فرد که در اولین ماه های حضورش توانست بازیکن و مربی سابق پرسپولیس را به این تیم برگرداند.
انصاری فرد اما برای آوردن گل محمدی به پرسپولیس مجبور شد پای یک قرارداد سنگین مالی را امضا کند به طوری که حالا مشخص شده مبلغ آزادسازی این مربی برای پرسپولیس از سوی شهرخودرو 6 میلیارد تومان بوده است.


پرسپولیسی ها البته در همان ابتدا یک و نیم میلیارد تومان به باشگاه شهرخودرو می دهند اما دو فقره چک این باشگه به مبلغ 4.5 میلیارد تومان که اکنون در دست فرهاد حمیداوی مالک شهرخودرو است برگشت خورده و این بدهی نیز به انبوه بدهی های باشگاه افزوده شده است.

نکته جالبی که درباره مبلغ جدایی گل محمدی از شهرخودرو گفته می شود این است که این انتقال گرانترین انتقال تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بین دو تیم به حساب می آید. 

دومینوی اشتباهات و مشکلات مدیریتی پرسپولیس در یکی دو سال اخیر باعث شده که این باشگاه که می توانست با دو حضور پیاپی در نیمه نهایی و فینال آسیا و همچنین ترانسفر بازیکنانش بخشی از مشکلات مالی اش را حل کند حالا با خطر تبعات و جرایم این بدهی ها روبرو است. بدهی به برانکو، کالدرون و همچنین شهرخودرو می توانستند تبدیل به چالش های خطرناکی برای باشگاه نشوند اما امروز این اتفاق رخ داده است.

7413