ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت یازدهم: فاجعه بلوهوریزنته و تحقیر برزیل

ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت یازدهم: فاجعه بلوهوریزنته و تحقیر برزیل

پایگاه خبری فوتبالی – در یازدهمین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی یکی از عجیب‌ترین نتایج فوتبالی می‌پردازیم.
به گزارش فوتبالی، تمام مردم برزیل تا قبل از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ پیش‌بینی می‌کردند تیمشان به یک قهرمانی راحت برسد اما سلسائو نه‌تنها مطابق انتظارات عمل نکرده بلکه یک فاجعه تاریخی را در مسابقه نیمه‌نهایی رقم زد که تا سال‌های بعد ننگش روی پیشانی بازیکنان این تیم باقی خواهد ماند.
برزیل در جامی که خودش میزبان بود با ۷ امتیاز از گروه خود صعود کرد تا در مرحله یک‌هشتم مقابل شیلی قرار گیرد و البته آن‌ها را شکست دهد. برزیل در یک چهارم نهایی کلمبیای شگفتی‌ساز را برد اما فاجعه در مرحله  نیمه نهایی رخ داد.
زردپوشان در این بازی نیمار و تیاگو سیلوا به در اختیار نداشتند اما آلمان آن‌قدر قوی بود که آن‌ها را تحت هر شرایطی خورد کند. ژرمن‌ها هرچه زدند وارد دروازه شد و تا دقیقه ۳۰ بازی تقریبا جام برای برزیل به پایان رسیده بود. ۵-۰! نتیجه‌ای که حتی خوش‌بین‌ترین هوادار آلمان هم تصورش را نمی‌کرد اما این پایان ماجرا نبود. در نیمه دوم آلمانی‌ها ۲ گل دیگر زدند تا در نهایت مقابل تک‌گل دقیقه آخر اسکار که به هیچ دردی نمی‌خورد خالق «فاجعه‌ بلو هوریزنته» شوند. نتیجه باورنکردنی ۷-۱ روی تابلو ورزشگاه خودنمایی می‌کرد.
تصویر ماندگار و احساسی از این دیدار چهره مردی بود که از ابتدای بازی‌ها با پیراهن برزیل و کاپ طلایی جام جهانی در ورزشگاه‌ها برای تشویق تیم ملی برزیل حضور پیدا می‌کرد اما این بازی اشک او را درآورد.

1101