ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت دهم: دوست‌داشتنی‌ترین شادی گل تاریخ

ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت دهم: دوست‌داشتنی‌ترین شادی گل تاریخ

پایگاه خبری فوتبالی - در دهمین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی یکی از زیباترین شادی گل‌های تاریخ جام‌های جهانی می‌پردازیم.
به گزارش فوتبالی، جام جهانی ۹۴ آمریکا آخرین دوره‌ای بود که در آن کمتر از ۳۲ تیم در آن شرکت داشتند و پر از نوستالژی‌های جالب بود. از مدل مو و ریش‌های الکسی لالاس آمریکایی گرفته تا درخشش باجو و گل به خودی بازیکن کلمبیا اما زیباترین و شاید دوست‌داشتنی‌ترین شادی گل در تاریخ رقابت‌های جام جهانی در تاریخ ۹ جولای توسط بازیکنان تیم ملی برزیل اجرا شد.
زردپوشان در مرحله یک‌هشتم نهایی آمریکا را شکست دادند تا در مرحله بعد مقابل هلند قرار بگیرند. این بازی با نتیجه ۱-۰ و با گل روماریو در جریان بود که به‌به‌تو با فرار از تله آفساید دوازه‌بان هلند را جا گذاشت و دروازه خالی را باز کرد. او برای شادی گل به نزدیک پرچم کرنر رفت و به مناسبت تولد پسرش ماتیوس، به حالتی که انگار دارد گهواره کودکش را تکان می‌دهد شادی کرد. چند ثانیه بعد هم مازینیو و روماریو که خط حمله بسیار خطرناک برزیل در آن سال‌ها را تشکیل می‌دادند او را در اجرای این شادی همراهی کردند. این شادی به یکی از ماندگارترین شادی‌های تاریخ جام‌های جهانی و شاید تاریخ فوتبال تبدیل شد. آن کودکی که به خاطر او این شادی انجام شد، ماتیوس اولیویرا هم‌اکنون در اسپورتینگ لیسبون حضور دارد.

برزیل پس از شکست هلند در مرحله نیمه‌نهایی سوئد را برد تا با شکست ایتالیا در ضربات پنالتی به قهرمانی در جام جهانی برسد.
1101