آیا اوبلاک بهترین دروازه‌بان دنیاست؟

آیا اوبلاک بهترین دروازه‌بان دنیاست؟

پایگاه خبری فوتبالی – آمار‌ها بیانگر این است که یان اوبلاک بهترین دروازه‌بان دنیاست.
به گزارش فوتبالی و به نقل از مارکا، کسی نیست که نمایش خیره‌کننده اوبلاک در بازی مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان و ۱۱ مهاری که باعث شد شاگردان سیمئونه به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنند را به خاطر نداشته باشد. این دروازه‌بان اسلوونیایی البته به طور اتفاقی این درخشش را نداشته و زیر نظر سیمئونه توانسته به این سطح برسد. از زمانی که او در لالیگا حضور داشته ۱۸۰ بار با پیراهن اتلتیکو وارد بازی شده است. اوبلاک در این ۱۸۰ حضور تنها ۱۵۵ گل دریافت کرده و میانگین فوق‌العاده ۰.۶۳ گل خورده در هر بازی را بر جای گذاشته است. طبق آمار اوپتا، اوبلاک توانسته ۷۹.۵ مهار شوت هم بر جای بگذارد که آماری بی‌نظیر است و او را در بین دروازه‌بانانی که بیشتر از ۲۰ بازی در یک دهه اخیر کرده‌اند، متمایز می‌کند.
هرچند خط دفاعی فوق‌العاده اتلتیکو هم در چنین آماری تاثیرگذار بوده اما خود اوبلاک هم توانسته ۴ بار برنده جایزه زامورا شود که در انتهای هر فصل به بهترین دروازه بان فصل اهدا می‌شود.
اوبلاک در بازی اتلتیکو برابر ویارئال نود و ششمین کلین شیتش را برای روخی بلانکو انجام داد و حالا با آمار نود و نه کلین شیت در انتظار صدمین کلین‌شیت برای باشگاه محبوبش است.

1101