فراز و نشیب‌های ماشین سازی در لیگ نوزدهم

فراز و نشیب‌های ماشین سازی در لیگ نوزدهم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کار به مراتب سخت تری را در پیش خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در فصل ۹۸ - ۹۷ با خرید امتیاز تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز وارد رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان شد. این تیم فصل گذشته با قرار گرفتن رد جالیگاه سیزدهم جدول رده بندی مسابقات لیبگ برتر به کار خودش پایان داد. ماشین سازان در این فصل به نسبت فصل گذشته عملکرد به مراتب بهتری را داشته اند به طوری که پس از گذشته بیست و یک هفته از رقابت‌های لیگ برتر در جایگاه نهم جدول رده بندی مسابقات قرار دارند.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در ابتدای این فصل رقابت‌های لیگ برتر کار خودش را با رسول خطیبی به عنوان سرمربی و ساکت الهامی به عنوان مربی در لیگ نوزدهم آغاز کرد. این تیم در اوایل این فصل توانست نتایج بسیار فوق العاده‌ای را کسب کند و بسیاری از هوادارن این تیم را امیدوار کرد که ماشین سازی بتواند پس از سال‌ها جایگاه مناسبی را در جدول به دست بیاورد. هر چه از بازی‌های ابتدایی این فصل لیگ برتر می‌گذشت، بازیکنان و کادر فنی ماشین سازی اعتماد به نفس بیشتری می‌گرفتند و همین امر موجب شد بیشتر کارشناسان فوتبال کشورمان این تیم را یکی از پدیده‌های این فصل به حساب بیاورند.

پس از آن که ساکت الهامی دستیار خطیبی در اواسط مسابقات تصمیم گرفت از این تیم جدا شود، سبزپوشان تبریز هم در نتیجه گرفتن دچار نوسان شدند، اما با وجود رسول خطیبی هم چنان این تیم موفق شد عملکرد خوب خود را حفظ کند به طوری که آن‌ها توانستند در پایان نیم فصل اول لیگ برتر در جایگاه نهم بایستند و همین باعث شد که این نوید را به هوادارانش بدهد که نیم فصل دوم را خیلی بهتر از نیم فصل اول آغاز خواهند کرد.

در تعطیلات نیم فصل اول بود که تیم فوتبال ماشین سازی تبریز به خاطر مشکلات مالیاتی که برای بازیکن سابقش (لوسیانو پریرا) به وجود آمده بود از ۲ پنجره نقل و انتقالات محروم شد و به همین علت مسئولان این باشگاه نتوانستند خواسته کادر فنی را بر آورده کنند و این تیم همچنان از خریدن بازیکن جدید محروم است. ماشین سازان نه تنها موفق نشدند که بازیکن جدید را به خدمت بگیرند بلکه چند بازیکن خود را هم به خاطر مسائل مالی از دست دادند. از جمله احمد رضا زنده روح بهترین مهاجم ماشین سازی در تعطیلات نیم فصل اول از این تیم جدا شد و به گل گهر سیرجان پیوست. به غیر از زنده روح، سامان نرمیان جهان بازیکن با تجربه این تیم هم تصمیم گرفت از جمع تبریزی‌ها جدا شده و به لیگ جمهوری آذربایجان برود و قرار شد در تیم نفتچی باکو جمهوری آذربایجان بازی کند.

این پایان کار ماشین سازی نبود، آن‌ها در پایان نیم فصل اول لیگ برتر رسول خطیبی سرمربی خود را به دلیل برخی مشکلاتی که با مدیران این باشگاه پیدا کرد از دست دادند و خطیبی هم تصمیم گرفت از این تیم جدا شده و هم اکنون هدایت تیم فوتبال آلومینیوم اراک را در لیگ دسته اول بر عهده دارد. پس از این جدایی مسئولان باشگاه ماشین سازی تبریز تصمیم گرفتند با احد شیخ لاری سرپرست سابق تیم فوتبال تراکتور تبریز وارد مذاکره شوند. در نهایت شیخ لاری با این تیم به توافق رسید و از ابتدای نیم فصل دوم هدایت سبزپوشان تبریز را بر عهده گرفت.

شیخ لاری از زمانی که هدایت ماشین سازی تبریز را بر عهده گرفته است این تیم هنور موفق نشده بردی را در رقابت‌های لیگ برتر کسب کند و همین امر موجب ناراحتی بسیاری از هوادارن این تیم تبریزی شده است. در روز‌های اخیر شایعه‌های بسیاری به وجود آمد که قرار است بازی با نساجی مازندران آخرین حضور شیخ لاری به عنوان سرمربی در این تیم باشد. اما نه تنها شیخ لاری از این تیم جدا نشد، بلکه هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل این باشگاه تصمیم گرفت از مدیریت این باشگاه جدا شود که مورد موافقت اعضای هیئت مدیره این باشگاه هم قرار گرفت.

7413