ماندگارترین لحظات فوتبالی؛ قسمت نهم: زیدان، ماتراتزی و ضربه سر معروف

ماندگارترین لحظات فوتبالی؛ قسمت نهم: زیدان، ماتراتزی و ضربه سر معروف

پایگاه خبری فوتبالی - در نهمین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی یکی از عجیب‌ترین فینال‌های جام جهانی می‌پردازیم.
به گزارش فوتبالی، جام جهانی ۲۰۰۶ یکی از جذاب‌ترین جام‌ها و البته یکی از بهتر‌ین‌ها از لحاظ فنی بود اما کسی تصور نمی‌کرد این‌گونه خاتمه یابد. فرانسه تیم چندان مقتدری نشان نمی‌داد اما با حذف برزیل و اسپانیا و سپس شکست پرتغال در نیمه نهایی نشان داد آن‌ها هم حرف‌هایی برای گفتن دارند.
از طرفی دیگر ایتالیا هم با مسئله کالچو پولی دست و پنجه نرم می‌کرد اما با قرعه خوبی که نصیبش شد توانست استرالیا و اوکراین را شکست دهد تا با برد تاریخی‌ مقابل آلمان به فینال برسد.
بازی فینال هیجان‌انگیز بود. قرار بود این دیدار آخرین بازی رسمی زیدان باشد و او از فوتبال خداحافظی کند. زیدان گل اول بازی را با یک ضربه چیپ از روی نقظه پنالتی به ثمر رساند اما دقایقی بعد ماتراتزی این گل را جبران کرد. بازی با همان نتیجه ۱-۱ در وقت‌های تلف شده در جریان بود که ناگهان چند بازیکن ایتالیایی اقدام به اعتراض به داور کردند. داور که از صحنه دور بود با مشورت کمک داور زین‌الدین زیدان را اخراج کرد. در دوربین‌های تلویزیون مشخص شد زیدان ناگهان به سمت ماتراتزی برمی‌گردد و د رحالی که انگار چیزی شنیده با سر به سینه او می‌کوبد.
پس از اخراج زیدان ایتالیا یک یار بیشتر داشت اما چون زمان زیادی باقی نمانده بود در وقت اضافی باقی مانده کاری از پیش نبرد و در نهایت در ضربات پنالتی موفق شد حریف را شکست دهد.
سال‌ها از آن اتفاق گذشته اما هیچ وقت دقیقا مشخص نشد ماتراتزی به زیدان چه توهینی کرده بود که زیزو این چنین برآشفت. برخی توهین به خانواده را بهانه این اتفاق کردند اما چیزی که مشخص است این است صحنه درگیری این دو یکی از عجیب‌ترین و ماندگارترین صحنه رخ داده در تاریخ فینال‌های جام جهانی است.

1101