کلوپ: کرونا بر بازی ما مقابل اتلتیکومادرید تاثیر زیادی گذاشت

کلوپ: کرونا بر بازی ما مقابل اتلتیکومادرید تاثیر زیادی گذاشت

پایگاه خبری فوتبالی- یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول در صحبت هایی اعلام کرده که شیوع گسترده ویروس کرونا کار را برای تیمش درراستای آماده سازی برای مصاف با اتلتیکومادرید در دور برگشت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت کرده بود.

به گزارش فوتبالی،  لیورپول در بازی رفت دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی در شهر مادرید 0-1 مغلوب اتلتیکو شد که هنوز خبری از ویروس کرونا در قاره اروپا نبود و بعد از آن لیورپول مقابل تیمهای وستهام، واتفورد، چلسی و بورنموث به میدان رفت. فشردگی این بازیها باعث شد تا روند شکست ناپذیری لیورپول شکسته شود و آنهادر جام حذفی انگلیس از گردونه رقابتها کنار رفتند و متحمل اولین باختشان در رقابتهای این فصل لیگ برتر انگلیس شدند.

کمی بعد ویروس کرونا به قاره اروپا و مخصوصا اسپانیا رسید و در همین برهه زمانی بود که شاگردان کلوپ در بازی برگشت لیگ قهرمانان اروپا درورزشگاه آنفیلد مغلوب اتلتیکو شدند؛ این باخت دقیقا سه روز قبل از آنکه پدرو سانچز، رئیس جمهور اسپانیا، اعلام کرد که مردم این کشور باید به قرنطینه خانگی بروند و عملا یک تعطیلی ملی اعلام کرد.

کلوپ حالا در گفتگو با وب سایت رسمی لیورپول اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا، باعث ایجاد استرس و نگرانی شده بود و او برای آماده کردن شاگردانش برای مصاف با اتلتیکومادرید تلاشهای فراوانی انجام داده. کلوپ دراین باره گفت:« تنها دو هفته از آن زمان گذشته ولی به نظر می رسد که خیلی وقت پیش بود که مقابل اتلتیکومادرید بازی کرده ایم. یادم می آید که همه ما در جریان شیوع گسترده ویروس کرونا در تمام دنیا بودیم ولی هنوز درگیر این بازی بودیم اما نمی توانستیم ذهنمان را برروی این مسابقه متمرکز کنیم.»

این سرمربی آلمانی ادامه داد:« روز شنبه مقابل بورنموث بازی کردیم و آنها را بردیم. روز یکشنبه سیتی باخت؛ از همین رو ، گویا ما دو برد کسب کرده بودیم. ولی بعد صبح روز دوشنبه بیدارشدم و متوجه شرایط حاکم بر شهر مادرید شدم؛ مدرسه ها و دانشگاه ها از روز چهارشنبه تعطیل شده بودند. آماده ساختن تیم برای این بازی و دراین شرایط واقعا سخت بود. معمولا من با مسائلی که مرا محاصره می کنند، نمی جنگم. زمانی که تیم را برای یک بازی آماده می کنم، می توانم در چپ و راستم دیوار بسازم ولی در این شرایط کار واقعا سخت بود.»

اندکی بعد شرایط مشابهی در انگلیس هم حاکم شد و رقابتهای لیگ برتر تعطیل شد. کلوپ ادامه داد:« هیچ کسی دقیقا نمی دانست و نمی داند که اوضاع چطور ادامه خواهد یافت. از همین رو تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که به بهترین نحو ممکن خودمان را برای این بازی آماده کینم؛ برای بچه هایمان.. می خواستیم مطمئن باشیم که همه چیز مرتب و خوب است. همین کار را هم در زمان کوتاهی انجام دادیم. بعد بچه ها را به خانه فرستادیم و خودمان هم به خانه رفتیم و هنوز هم در خانه ایم.»

6363