پنجره نقل و انتقالات از تابستان تا زمستان باز خواهد بود؟

پنجره نقل و انتقالات از تابستان تا زمستان باز خواهد بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – فیفا به دنبال آن است که پنجره نقل و انتقالات تابستانی را تا 31 دسامبر (11 دی) تمدید کند. همچنین ممکن است قراردادهایی که تا 30 ژوئن (10 تیر) اعتبار دارند برای مدتی کوتاه تمدید شوند.

مسابقات فوتبال در اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. به این ترتیب اوضاع فصل بعد نامشخص است، و هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده که این فصل لیگ‌های حرفه‌ای نیمه‌کاره به پایان برسد یا این که در ماه‌های پیش رو بازی‌هایشان برگزار شود.

حالا اکیپ گزارش داده که فیفا به دنبال آن است که پنجره نقل و انتقالات تابستان را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کند. معمولا پنجره نقل و انتقالات تابستانی در اروپا از جولای (11 تیر) آغاز شده و تا سپتامبر (12 مهر) ادامه دارد، هرچند که این تاریخ‌ها برای برخی کشورها متفاوت است.

اما در حال حاضر ویروس کرونا در جهان همه‌گیری یافته است، و هر روز که می‌گذرد، باشگاه‌ها زمان کمتری برای برنامه‌ریزی در اختیار دارند. 

یک مشکل این است که قراردادهای برخی بازیکنان تا 30 ژوئن امسال یا سال بعد است، در حالی که مسابقات امسال در صورت برگزاری تا آن هنگام به پایان نمی‌رسد، و این تاثیرش را روی سال بعد هم می‌گذارد. به این ترتیب این قراردادها هم شاید از سوی فیفا تمدید شوند.

8444