بازخوانی یک ماجرای قدیمی؛ نقش احمدی‌نژاد در برکناری علی دایی از تیم ملی

بازخوانی یک ماجرای قدیمی؛ نقش احمدی‌نژاد در برکناری علی دایی از تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- روایت جدیدی درباره برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی مطرح شده است.

به گزارش فوتبالی، از روزی که علی دایی بعد از شکست خانگی 1-2 مقابل عربستان در مرحله انتخابی جام جهانی 2010، از سمت خود برکنار شد، بحث‌های زیادی درباره این شده که چرا فدراسیون او را کنار گذاشت.

اگر چه گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت دستور برکناری دایی را داده اما علی کفاشیان تا همین چند وقت پیش زیر بار این موضوع نمی‌رفت و معتقد بود که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که دیگر امکان همکاری با علی دایی نیست.

البته کفاشیان بهمن ماه سال قبل و در مصاحبه با روزنامه خبرورزشی حرفهای جدیدی درباره برکناری دایی زد و گفت:" من نگفتم آقای احمدی نژاد نقشی نداشت. شاید او به آقای علی آبادی این مسئله را گفت چرا که ایشان به ما گفت نظرشان برای ماندن دایی در تیم ملی مثبت نیست و بهتر است برکنار شود."

در چنین شرایطی صحبتهای امروز مهرزاد معدنچی نشان می‌دهد که محمود احمدی‌نژاد نقش مهمی در کنار گذاشتن علی دایی از سرمربیگری تیم ملی داشته است.

معدنچی که با سایت ورزش سه صحبت کرده درباره حواشی دیدار تلخ ایران و عربستان در سال 88 گفته:" بین نیمه قرار بود آقای احمدی نژاد بیایند در رختکن صحبت کنند اما آقای دایی اجازه ندادند.  اصلا منطقی هم نبود که رئیس جمهور وسط نیمه یک بازی حساس بیاید در رختکن صحبت کند. آن موقع 5 دقیقه طول می‌کشید ما چمن را دور بزنیم و به رختکن برویم و مربی فقط 10 دقیقه زمان صحبت داشت و حالا تصور کنید که رئیس جمهور با 50 نفر از اطرافیانش بیاید و صحبت کند"

معدنچی به این نکته اشاره کرده که وقتی خبر آمدن احمدی‌نژاد به رختکن تیم ملی مطرح شد، تمرکز بازیکنان به هم خورد تا جایی که هیچ فرصتی برای صحبت فنی در رختکن نماند.

او در ادامه حرفهایش مدعی شده که اخراج دایی قطعا به خاطر مخالفت او با حضور احمدی‌نژاد در رختکن بوده است:" درست است که ما در زمین خودمان به عربستان باختیم اما دلیل اصلی اخراج اجازه ندادن به رئیس جمهور برای ورود به رختکن بود چون خودشان هم این را قبول داشت. اگر یادتان باشد بازی شب بود و ما برگشتیم هتل چون در اردو بودیم، صبح بلند شدیم ساعت 10 اعلام کردند که علی دایی اخراج شده است."

معدنچی اولین کسی نیست که دلیل اخراج دایی را مخالفت او با حضور احمدی‌نژاد در رختکن اعلام کرده. پیش از حسین کاظمی هم چنین صحبتی را مطرح کرده بود که علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال آن را تکذیب کرد:" من در بازی ایران و عربستان در جایگاه ویژه و کنار آقای احمدی نژاد حضور داشتم. اصلاً صحبتی نشد که رئیس جمهور می‌خواهد به رختکن برود. دلیل نداشت آقای احمدی نژاد به رختکن برود چون آن موقع استادیوم خیلی شلوغ بود." به نظر شما کدام یک از طرفین ماجرا واقعیت را می‌گوید؟ به خصوص اینکه حسن اشجاری دیگر بازیکن تیم ملی در آن زمان اعلام کرده ساعاتی بعد از شکست تیم ملی به عربستان، کفاشیان به دایی زنگ زده و از خواسته استعفا دهد که سرمربی وقت تیم ملی مخالفت کرده و گفته اگر مرا نمی‌خواهید، اخراجم کنید.

1984