مورینیو چگونه می‌خواست بارسلونا را شکست دهد؟

مورینیو چگونه می‌خواست بارسلونا را شکست دهد؟

پایگاه خبری فوتبالی- خوزه مورینیو که همواره به عنوان دشمن بارسا شناخته می‌شود دوران مربیگری‌اش را از این تیم شروع کرده اما یکی از درخشان‌ترین تجربه‌هایش در چلسی رقم خورده است.
به گزارش فوتبالی، یکی از سایت‌های ورزشی  اقدام به انتشار آنالیز و تحلیل‌های مورینیو و دستیار جوانش آندره ویاش بواش کرده است. این دو مربی قبل از دیدار چلسی و بارسا در فصل ۰۶-۲۰۰۵ به دقت هر بازیکن بارسا را تحلیل کرده‌اند.
مورینیو و ویاش بواش درباره پویول نوشته‌اند: پرخاشگر و تهاجمی اما احساساتی. وقتی یک داور از او خطا بگیرد ناراحت می‌شود. او یک مدافع احساسی است. بدنش را همیشه در مبارزات تک نفره سپر می‌کند. در جای درستی قرار نمی‌گیرد و برخی اوقات با مهاجم به نیمه زمین می‌آید. رهبر خوبی نیست و برخی اوقات با وجود آن‌که امکانش نیست می‌خواهد آفسایدگیری کند. می‌توانیم او از بیرون محوطه تحریک کنیم. او قدرت بدنی و قدرت سرزنی بسیار خوبی دارد.
درباره اینیستا:  بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌آید. تحرک خوبی دارد و همه‌جای زمین هست. بازیکنی تکنیکی با سرعت حرکتی خوب.
درباره رونالدینیو: تکنیک بسیار با کیفیتی دارد که از تماس اولیه بازیکن حریف به توپ جلوگیری می‌کند. وقتی توپ را می‌گیرد مدافعان کناری شروع به حمله می‌کنند. در فواصل بین خطوط بسیار خطرناک است. مدافعان را به بیرون از محوطه جریمه می‌کشد و با پاس، مسی یا اتوئو را آزاد می‌کند. او در کار دفاعی بسیار ضعیف است اما به طور مداوم حریف را فریب می‌دهد.
درباره مسی: کیفیت را به همراه سرعت دارد اما خیلی از پای چپش استفاده می‌کند. بین خطوط، رفتاری شبیه به رونالدینیو دارد. با حمل توپش تیم را تشویق می‌کند و در مصاف‌های یکی به یک بی‌نظیر است. او باید تا جایی که می‌شود این حرکات را بیرون از محوطه انجام دهد. اخیرا از مصدومیت رهایی یافته است.

1101