برنامه لیگ های مختلف اروپایی برای ازسرگیری رقابتها چیست؟

برنامه لیگ های مختلف اروپایی برای ازسرگیری رقابتها چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- شیوع گسترده ویروس کرونا اکثر لیگ های مختلف فوتبال در اروپا را به تعطیلی کشانده و چند هفته ای می شود که رقابت های فوتبال به حالت تعلیق درآمده است. اگر چه در ابتدا بازه زمانی کوتاه مدتی برای ازسرگیری رقابتها در اکثر لیگ های اروپایی اعلام شده بود، اما وضعیت نگران کننده گسترش ویروس کرونا در قاره اروپا به نحوی است که این بازه های زمانی لغوشده و بازیها برای مدت طولانی تری تعلیق خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، دو هفته پیش بود که مقامات اکثر لیگ های اروپایی با تشکیل جلسه های متعددی رقابتهایشان راتعطیل کردند. در ابتدا این رقابتهای سری آ بود که بازیهایش به تعلیق در آمد و در حال حاضر هم ابهامات زیادی درمورد آینده رقابتهای فصل 20-2019 وجود دارد و مشخص نیست که رقابتها چه زمانی از سرگرفته خواهند شد. از سوی دیگر مقامات یوفا هم فینال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به تعویق انداختند و برگزاری رقابتهای یورو 2020 را به سال 2021 موکول کردند. 

البته مقامات لیگ های مختلف اروپایی تمایل زیادی دارند که هرچه سریعتر بازی ها را از سربگیرند ولی همه چیز به اجازه مقامات بهداشتی و سلامت کشورها بستگی دارد. در این گزارش قصد داریم تا آخرین اخبار از تاریخ های اعلام شده برای ازسرگیری رقابتها را اعلام کنیم

*لیگ برتر انگلیس

در روز 26 اسفند ماه بود که خبر تعلیق رقابتهای لیگ برتر انگلیس دست کم تا تاریخ 11 اردیبهشت اعلام شد. حالا و طبق گزارش منتشره در روزنامه دیلی تلگراف، مسئولان رقابتهای لیگ برتر درنظر دارند تا رقابتها را از روز 12 خرداد از سر بگیرند و تا یک ماه بعد به پایان ببرند و فصل 21-2020 را در روز 18 مرداد آغاز کنند تا بدین ترتیب از نظر زیرپا گذاشتن قراردادهای حق پخش تلویزیونی به مشکل نخورند. 

روز پنجشبنه دیلی میل درگزارشی اعلام کرد که امکان ازسرگیری رقابتهای لیگ برتر انگلیس در تاریخ 11 اردیبهشت وجود ندارد. این خبر به باشگاه های لیگ برتر، لیگ چمپیونشیپ، لیگ یک و لیگ دوی انگلیس اعلام شده و مسئولان فدراسیون فوتبال انگلیس براین باورند که از سرگیری بازیها در اواسط اردیبهشت اتفاقی غیرممکن است. حالا باید منتظر ماند تا تاریخ جدیدی برای آغاز به کار دوباره رقابتهای لیگ انگلیس از سوی مسئولان فوتبال این کشور اعلام شود.

*سری آ ایتالیا

رقابتهای سری آی ایتالیا دست کم تا روز 15 فروردین به حالت تعلیق درآمده است. در حال حاضر تنشها در ایتالیا بالا گرفته؛ چرا که مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا تاکید دارند که رقابتهای سری آ به هر ترتیبی که شده باید به پایان برسد؛ حتی اگر کار این رقابتها به ماه های تیر و مرداد بکشد و مسئولان فدراسیون ایتالیا اعلام کرده اند که حتی در صورتی که رقابتهای سری آ در ماه مرداد به پایان برسد هم مشکلی نخواهند داشت

*لالیگا

روز پنجشنبه دومین جلسه میان مقامات لالیگا و اتحادیه فوتبالیستهای اسپانیا برگزار شد تا درمورد سرنوشت برگزاری رقابتها تصمیم گیری شود. طبق صحبتهای انجام شده، اینطور به نظر می رسد که تاریخ اتمام رقابتهای این فصل لالیگا از روز 10 تیر هم فراتر خواهد رفت و حتی مسئولان فوتبال این کشور، احتمال برگزاری ادامه رقابتها در تعطیلات سال نوی میلادی را هم رد نکرده اند.

 اما تاکید اکید مسئولان فوتبال اسپانیا براین است که رقابتهای این فصل بایدبه هرترتیبی شده به پایان برسد.البته هنوز تاریخ دقیقی برای از سرگیری این رقابتها اعلام نشده است.

*بوندس لیگا

رقابتهای بوندس لیگا و بوندس لیگای 2 از روز 23 اسفند دست کم تا روز 14 فروردین به تعلیق درآمد و مسئولان لیگ آلمان در روزهای آتی درمورد آینده رقابتها تصمیم گیری خواهند کرد. سران باشگاه بایرن مونیخ از مقامات بوندس لیگا اجازه گرفته اند تا اولین جلسه تمرینی تیمشان را روز دوشنبه در شهرک ورزشی شان برگزار کنند. مقامات بوندس لیگا قصد دارندتا رقابتهای این فصل بوندس لیگا تا روز 10 تیر به پایان برسد و حتی شده پشت درهای بسته، بازیها را اجرا کنند. 

*لیگ یک فرانسه

رقابتهای لیگ یک و لیگ دوی فرانسه و همچنین لیگ فوتبال بانوان این کشور هم از روز 23 اسفند تا مدت نامشخصی به حالت تعلیق درآمده است. نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه امیدوار است که بتوانند پرونده رقابتهای این فصل لیگ را تا روزهای 25 تا 30 تیر ببندند.

 *لیگ اردیویزه هلند

روز دوشنبه اعلام شد که رقابتهای لیگ هلند دست کم تا 12 خرداد برگزار نخواهد شد. این خبر طبق تصمیم دولت هلند گرفته شده؛ چرا که دولت هلند برگزاری هررویدادی با حضور بیش از 100 تماشاگر را ممنوع اعلام کرده.ولی فدراسیون فوتبال هلند اخیرا اعلام کرده که حدود 10 روز دیگر جلسه ای برای تعیین تاریخ درراستای ازسر گیری رقابتها تشکیل خواهد داد