سرمربی تیم فوتبال دختران: استعدادیابی و برنامه‌ریزی، موجب موفقیت ما شد

سرمربی تیم فوتبال دختران: استعدادیابی و برنامه‌ریزی، موجب موفقیت ما شد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۵ سال ایران، گفت: با استعدادیابی و برنامه‌ریزی شبانه روزی برای آموزش تاکتیک و تکنیک بازیکنان جدید، توانستیم برای اولین بار قهرمان تورنمنت کافا شویم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا،«شادی مهینی» اظهار داشت: فیفا سال گذشته رده سنی نوجوانان  را از زیر ۱۶ به زیر ۱۷ سال منتقل کرد و یکسال دست ما را برای نیروهایی که نیاز هست از آنان استفاده کنیم باز کرد. هر ساله نیاز بود تا استعدادیابی را انجام دهیم و با این شرایط کار برای ما راحت‌تر می‌شود. کافا امسال مسابقاتی را در رده سنی نوجوانان برگزار کرد. 

وی افزود: برای حضور در این تورنمنت با تایید کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، المپیادی را با ۳۳ تیم در سطح کشور برگزار کردیم و از بین ۱۰۰ بازیکن، ۱۳ نفر انتخاب شدند. با وجود آنکه استعدادهای ما خام بودند اما ماحصل زحمت‌های ما با قهرمانی دختران در این تورنمت رقم خورد.

این مربی اضافه کرد: برای آموزش به آنان، بخشی از تاکتیک و تکنیک را در یک کار گروهی به بازیکنان آموزش دادیم و برای اولین بار در فوتبال زنان با وجود تحمل سختی‌ها قهرمانی از آن دختران ایران  شد. گرچه می‌خواستیم در سال گذشته یک مسابقه استعدادیابی دیگر بگذاریم تا بازیکنانی که برای مسابقات انتخاب نشده بودند را ارزیابی کنیم اما بدلیل اعزام تیم‌های فوتسال دختران زیر ۲۰ سال و قهرمانی این تیم و تیم فوتبال دختران زیر ۲۳ و نایب قهرمانی آنان و در پایان شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این استعدادیابی را انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال دختران گفت: امسال در نخستین برنامه باید مسابقات استعدادیابی را برگزار کنیم تا باقی بازیکنان ارزیابی شوند و نیز اردوهای تیم ملی نیز برپا شود. همچنین کمیته فنی فدراسیون فوتبال بعد از تایید برنامه‌ها رده های ملی را با توجه به شرایطی که فیفا اعلام کرد که این رده‌ها از زیر ۱۶ و ۱۷ به زیر ۲۰ و ۱۷ سال تغییر می‌دهد. همچنین در مالزی صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه بازیکنان باید در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در رده سنی زیر ۱۷ شرکت کنند. این رقابت‌ها باید اوایل اسفند ۹۹ برگزار شود و هنوز کشور میزبان و تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

وی یادآور شد: از تمام ورزشکاران می‌خواهم تا در این روزهای سخت درخانه‌های خود بمانند و با ورزش کردن در منزل آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند و ا ابتلا به بیماری جلوگیری کنند.

1984