به بهانه تولد آرتتا؛ قلبی که در بدنش دوباره تپید

به بهانه تولد آرتتا؛ قلبی که در بدنش دوباره تپید

پایگاه خبری فوتبالی – میکل آرتتا، دستیار سابق پپ گواردیولا و سرمری فعلی آرسنال  ۳۸ ساله شد.
به گزارش فوتبالی، میکل آرتتا آماتریاین در حالی ۳۸ ساله پیش در سن سباستین اسپانیا به دنیا آمد که مجبور شد در همان کودکی یک عمل قلب بسیار حساس انجام دهد. قلب آرتتا به خوبی خون را پمپاژ نمی‌کرد و تنها چند دکتر اسپانیایی توانایی انجام این عمل قلب را داشتند اما آرتتا سلامتی خود را به دست آورد تا علی‌رغم گفته دکترها بتواند به فعالیت ورزشی‌اش ادامه دهد. خط بخیه عمل قلب آرتتا در برخی عکس‌های وی کاملا مشخص است.
میکل فوتبال خود را از یک آکادمی در اسپانیا شروع و در آنجا دوستی صمیمی پیدا کرد: ژابی آلونسو! این دو در میانه میدان نبض تیم «آنتیگوکو» را در اختیار داشتند تا در نهایت یکی به بارسلونا رفت و دیگری سوسیه‌داد را انتخاب کرد.
آرتتا در تیم دوم بارسا حضور پیدا کرد اما نتوانست راهی به تیم اصلی بیابد و به پاریسن ژرمن قرض داده شد تا اندکی بعد هم به سوسیه‌داد فروحته شود. کنار دوست صمیمی‌اش ژابی آلونسو اما این بار آلونسو رخت سفر به مقصد لیورپول بسته بود تا این دو در هیچ تیم بزرگسالی در کنار هم بازی نکنند.
آرتتا در دوران بازی‌اش در آرسنال همیشه از سوی هم‌بازیانش با لقب «مربی» خطاب می‌گرفت. این لقب بعدها و در سال ۲۰۱۶ زمانی که او به تیم مربیگری پپ پیوست کاملا نمود عینی پیدا کرد.
آرتتا هیچ خالکوبی روی بدنش ندارد هیج‌گاه اهل نوشیدنی‌های الکلی نبوده و همیشه از دخانیات دوری کرده تا یکی از سالم‌ترین مربیان دنیا لقب گیرد.

1101