اتحاد باشگاه های انگلیسی برای بایکوت کردن سیتی

اتحاد باشگاه های انگلیسی برای بایکوت کردن سیتی

پایگاه خبری فوتبالی- طبق تصمیم یوفا، باشگاه منچسترسیتی به دلیل رعایت نکردن قوانین فیرپلی مالی، برای دو سال از حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا محروم شده ودرعین حال باید جریمه ای 30 میلیون یورویی را بپردازد.

به گزارش فوتبالی، سران باشگاه سیتی کمی بعد از انتشار این خبر اعلام کردند که نسبت به این حکم درخواست فرجام خواهی خواهند کرد تا این محرومیت دست کم کمی کاهش بیابد. در عین حال با ارائه درخواست فرجام خواهی، آنها کمی زمان خواهند خرید و امیدوار خواهند بود که محرومیت یوفا دست کم به یک فصل کاهش بیابد.

اما این طور به نظر می رسد که تیم منچسترسیتی دشمنان زیادی در خانه دارد و طبق گزارش منتشره در دیلی میل، هشت تا از 10 تیم بالای جدول نشین رقابتهای لیگ برتر (به جز خود منچسترسیتی و شفیلد یونایتد) با هم متحد شده اند تا مانع از ارائه این درخواست فرجام خواهی شوند. این درحالی است که این روزها رقابتهای لیگ برتر به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا به حال تعلیق درآمده است.

مقامات باشگاه های لیورپول، لسترسیتی، چلسی، منچستریونایتد، ولورهمپتون، تاتنهام، آرسنال و برنلی هرکدام به تنهایی نامه ای را برای دفتر وکلا تنظیم کرده اند تا این نامه به دادگاه حکمیت ورزشی برسد و در این نامه خواستار آن شدند که با درخواست فرجام خواهی منچسترسیتی موافقت نشود. تیمهای قدرتمند لیگ برتر انگلیس معتقدند که درحالی که سیتی قوانین را زیر پا می گذارد، باید سهمیه آنها در لیگ قهرمانان اروپا به باشگاه دیگری داده شود و براین باور هستند که این روند باید ادامه بیابد.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که تا 8 روز پیش، دادگاه حکمیت ورزشی، درخواستی مبنی بر فرجام خواهی باشگاه منچسترسیتی را دریافت نکرده بود.

6363