گران ترین بازیکن دنیا، نصف نیمار حقوق می گیرد

گران ترین بازیکن دنیا، نصف نیمار حقوق می گیرد

پایگاه خبری فوتبالی- بسیاری از کارشناسان فوتبالی، کیلیان امباپه را گران قیمت ترین بازیکن دنیای فوتبال می دانند. قیمت این ستاره فرانسوی قبل از شیوع ویروس کرونا  در بازار حدودا 200 میلیون یورو برآورد می شد. 

به گزارش فوتبالی، قرارداد امباپه با تیم پاریسی تا سال 2022 اعتبار دارد و حالا مدیران باشگاه پاری سن ژرمن با مشکل بزرگی روبرو شده اند. امباپه نصف نیمار در تیمشان حقوق می گیرد.

فرانس فوتبال اخیرا گزارشی را در مورد بازیکنانی با بیشترین دستمزدها در دنیای فوتبال منتشر کرده و در این گزارش نیمار با درنظر داشتن تمامی شرایط سالانه 48.9 میلیون یورو دستمزد دریافت می کند و دستمزد کیلیان امباپه جواهر فرانسوی تیم پاریسی 21.2 میلیون یورو است. اختلاف رقم دستمزد میان این دو بازیکن حالا حسابی دردسرساز شده است.

لئوناردو مدیر ورزشی تیم پاریسی چند ماهی است که برای تمدید قرارداد و بهبود رقم دستمزد امباپه می کوشد و ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاریسی هم حاضر است تا هر مبلغی که امباپه می خواهد را به عنوان دستمزدش به او بپردازد تا بتواند او را در تیمش حفظ کند؛ البته او رعایت قوانین فیرپلی مالی را کاملا مدنظر دارد. درهرصورت بسیار بعید به نظر می رسد که با توجه به قوانین فیرپلی مالی، مدیران پاری سن ژرمن بتوانند دستمزد برابری به نیمار و امباپه پرداخته و شاید بعید باشد که بتوانند هردویشان را درتیمشان داشته باشند.

اما نباید فراموش کرد که امباپه یک جواهر به تمام معناست که تنها 21 سال سن دارد و آینده درخشانی انتظار او را می کشد. از سوی دیگر نیمار هم که بعد از چند سال حضور در پاریس، هنوز دلش با بارسلوناست و دوست دارد به هر ترتیبی که شده به تیم کاتالان بازگردد. از همین رو کار انتخاب برای مقامات تیم پاریسی چندان سخت نخواهد بود. شاید این چالش پیش رو به نحوی به نفع بارسلونا شود و آنها بتوانند راحت تر از آنچه تصور می شود نیمار را به رختکن تیمشان برگردانند. 

مدیران باشگاه بارسلونا برای بازگرداندن نیمار به تیمشان پیشنهادی 150 میلیون یورویی را آماده کرده اند که 72 میلیون یورو کمتر از رقمی است که تیم پاریسی برای خرید نیمار پرداخت کرده بود.

6363