طارمی در پرتغال هم رکورد زد!

طارمی در پرتغال هم رکورد زد!

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره ایرانی ریو آوه بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر پرتغال موفق به پنالتی گرفتن شده است.

به گزارش فوتبالی، توقف رقابت‌های فوتبال موجب شده تا رسانه‌های اروپایی تجزیه و تحلیلی از مسابقات لیگ‌های معتبر و عملکرد انفرادی بازیکنان داشته باشند که در این بین آمار جالب توجه مهدی طارمی در ریو آوه پرتغال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

اوپتا، یکی از منابع تحلیلی و آماری در فوتبال اروپا در توئیتی عنوان کرده که مهدی طارمی تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرتغال موفق به گرفتن ۶ پنالتی شده که نشان می‌دهد این مهاجم ایرانی دو برابر و بیشتر از هر بازیکن دیگری در این کشور توانسته این کار را انجام دهد و رکورد جالب توجهی بر جای بگذارد.

 

مهدی طارمی در حالی موفق به گرفتن ۶ پنالتی شده که در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال سه بازی را به دلیل آسیب دیدگی و یک مسابقه را به علت محرومیت از دست داده و در ۲۰ دیدار دیگر، ۱۶ حضور ثابت داشته و ۴ بار هم به‌عنوان یار جانشین به میدان رفته است.

طارمی که همانند فوتبال ایران، در دو فصل اخیرِ لیگ ستارگان قطر و امسال هم در لیگ برتر پرتغال تکنیک و توانایی بالای خود را در گرفتن پنالتی به نمایش گذاشته، اکنون با این هنر ذاتی و تیزهوشی‌اش، از سوی رسانه اوپتا نیز مورد تمجید قرار گرفته است.

 

طارمی علاوه بر گرفتن ۶ پنالتی در این فصل، در ۲۰ مسابقه این فصل لیگ برتر پرتغال موفق شده ۸ گل به ثمر رساند و یک پاس گل بدهد تا با این عملکرد، بهترین گلزن تیم ریو آوه نیز به حساب بیاید که آخرین گل او به قبل از وقفه بازی‌ها و دیدار خاطره انگیز با پورتو در روز هجدهم اسفندماه ۹۸ برمی‌گردد.

 

بدون تردید با شرایط خوبی که مهدی طارمی در ریو آوه دارد و مهارت‌های بالایی که در گلزنی و پنالتی گرفتن از خود به نمایش گذاشته، می‌تواند فصل آینده در تیم بهتری در لیگ برتر پرتغال و حتی دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کند.

9697