بحران عجیب تیم مکزیک به دلیل تعویق المپیک

بحران عجیب تیم مکزیک به دلیل تعویق المپیک

پایگاه خبری فوتبالی – توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک، و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، به توافق رسیدند تا المپیک 2020 برای یک سال به تعویق بیفتد، چرا که شیوع ویروس کرونا باعث به خطر افتادن سلامت ورزشکاران خواهد شد.

این تعویق مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است، اما یک مشکل خاص این است که تیم‌های فوتبال چه شرایطی پیدا خواهند کرد؟ شرط سنی حضور در تیم‌های فوتبال المپیک این است که همه بازیکنان به جز سه نفر باید در هنگام مسابقات حداکثر 23 سال و 6 ماه سن داشته باشند. اما مشخص نیست که این قانون در المپیک این دوره به چه ترتیب اعمال خواهد شد. آیا بازیکنانی که به دلیل سنشان شرایط حضور در المپیک 2020 را داشتند در سال 2021 و با بالا رفتن سنشان نمی‌توانند بازی کنند؟

در قوانین آمده است: «همه بازیکنان فوتبال که در المپیک توکیو شرکت می‌کنند باید متولد 1 ژانویه 1997 به بعد باشند. البته هر کشوری که به این تورنمنت راه پیدا می‌کند می‌تواند سه بازیکن داشته باشد که سنی بیشتر از این محدوده دارند.» اگر این قانون به شکلی سخت‌گیرانه اجرا شود، بازیکنان در المپیک 2021 باید متولد 1 ژانویه 1998 به بعد باشند.

اما در این صورت، بسیاری از بازیکنان تیم مکزیک قادر به شرکت در المپیک نخواهند بود. صعود مکزیک به المپیک قطعی نشده، اما آنها لیست 20نفره خود را برای مسابقات مقدماتی المپیک ارسال کرده بودند که قرار بود در این روزها برگزار شود، ولی به بعدتر موکول شده است. از 20 بازیکن آنها، 12 نفر در سال 2021 بیشتر از 23 سال و شش ماه سن خواهند داشت، و به این ترتیب تیم آنها دچار تغییراتی جدی خواهد شد.

8444