خلیلیان: فردا تمرین نکردن تیم‌ها را ابلاغ رسمی می‌کنیم

خلیلیان: فردا تمرین نکردن تیم‌ها را ابلاغ رسمی می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ورزش گفت: دستورالعمل ممنوعیت تمرین تیم‌ها را فردا (چهارشنبه) به صورت رسمی ابلاغ خواهیم کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد خلیلیان سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا درباره غیرقانونی بودن تمرین‌های تیم‌های لیگ برتری در زمان شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: دستورالعمل این موضوع امروز (سه‌شنبه) در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی منتشر شد و ما ممنوع بودن تمرین را فردا به صورت رسمی به تمام باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها ابلاغ و اعلام خواهیم کرد. البته سایت رسمی هر نهادی در تمام دنیا به عنوان دبیرخانه رسمی آن نهاد است و اگر در تمام دنیا هر ارگان یا فدراسیونی در سایت خود بیانیه دهد، یعنی آن را به صورت رسمی ابلاغ کرده است چراکه هم دقیق است و هم می‌توان به آن اعتماد کرد.

او افزود: اکنون باید دید چه شرایطی در کشور ما ایجاد می‌شود‌. همانگونه که دیدید المپیک هم یک سال به تعویق افتاد و ما هم تا زمان بهبود وضعیت ناشی از کرونا اجازه برگزاری تمرین یا بازی به فدراسیون‌ها و تیم‌ها را نمی‌دهیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی داشته باشد اما می‌دانیم مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور، سلامت جامعه ورزش است.

خلیلیان ادامه داد: کمیته‌های حقوقی و انضباطی را تشکیل داده و موارد قانونی را هم لحاظ خواهیم کرد. هر تیم یا باشگاهی از این موارد تخلف کند، متاسفانه خودش باید عواقب حقوقی‌اش را تقبل کند.

او درباره مبتلا شدن کاوه ستوده به ویروس کرونا پزشک تیم استقلال، بیان کرد: خدا به او سلامتی بدهد، اما خدا رحم کرد تمرین این تیم برگزار نشد تا ستوده در تمرین استقلال شرکت کند‌. خدا رحم کند تا در تیم دیگری چنین اتفاقی نیفتد.

1984