فابرگاس: ژابی آلونسو خودش را می‌کشت تا به آرسنال بیاید!

فابرگاس: ژابی آلونسو خودش را می‌کشت تا به آرسنال بیاید!

پایگاه خبری فوتبالی – سسک فابرگاس گفته که ژابی آلونسو در هنگام خروج از لیورپول التماس می‌کرده که آرسنال او را بخرد، اما توپچی‌ها قصدی برای خرید او نداشتند.

در تابستان 2009 و پس از پنج سال حضور در آنفیلد بود که این هافبک بااستعداد تصمیم گرفت به سراغ چالش جدیدی برود. او 210 بازی برای لیورپول انجام داده بود و با این تیم فاتح لیگ قهرمانان شده بود. او را بسیاری یکی از بهترین بازیکنان بازی‌ساز زمان خود می‌دانستند.

آرسن ونگر همیشه هافبک‌های خلاق را می‌پسندید، اما در نهایت او را نخرید. این تصمیم باعث ناراحتی فابرگاس شد. 

فابرگاس می‌گوید: «کل تابستان را تلفنی با ژابی حرف می‌زدم. او خودش را می‌کشت که به آرسنال بیاید. او واقعا داشت به همه تمنا می‌کرد که او را به آرسنال بیاورند. او واقعا می‌خواست که بیاید، و من هم تمام تلاشم را کردم. من با هر کسی که لازم بود حرف زدم، نظرم را گفتم، و گفتم که او می‌تواند بسیار به کمک ما بیاید. اما بسیار ناامید شدم از این که کسی اوضاع را جدی نگرفت. او با تمام وجود می‌خواست بیاید و انجام این انتقال آسان بود.

من مدیر نیستم و از زاویه دید یک بازیکن حرف می‌زنم. زمانی که می‌بینید که یک بازیکن می‌خواهد به جایی برود، معمولا این اتفاق می‌افتد. یادم هست که کل تابستان او به من می‌گفت: چه خبر شد؟ و واقعا مایه افسوس است چون به نظرم او می‌توانست بسیار به آرسنال کمک کند. او برای آرسنال ساخته شده بود.»

ونگر در آن تابستان تنها یک بازیکن خرید: توماس فرمالن از آژاکس. آلونسو هم راهی رئال مادرید شد.

8444