رسمی؛ المپیک 2020 به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد

رسمی؛ المپیک 2020 به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد

 پایگاه خبری فوتبالی - توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و شینزو ابه نخست وزیر ژاپن امروز صبح جلسه ای به صورت ویدئوکنفرانس با هم داشتند تا در مورد شیوع ویروس کرونا و برگزاری المپیک توکیو صحبت کنند.

به گزارش فوتبالی، در این جلسه موری یوشیرو، رئیس کمیته برگزاری مسابقات توکیو، هاشیموتو سیکو، وزیر المپیک ژآپن، کویکو یوریو، شهردار توکیو ، جان کواتس، مدیر کمیته هماهنگی کمیته بین المللی المپیک، کریستف ده کپر، مدیر اجرایی کمیته بین المللی المپیک و کریستوف دبی، مدیر اجرایی مسابقات حضور داشتند.

باخ و آبه نظر خود را در مورد شیوع ویروس کرونا و تاثیر انها روی زندگی مردم و ورزشکاران با هم صحبت کردند.در این جلسه از  عملکرد کمیته برگزاری توکیو تشکر شد و مشخص شد که پیشرفت خوبی در ژاپن برای مبارزه با کووید - 19 صورت گرفته است.

شیوع بی سابقه و غیرمنتظره ویروس کرونا و هشدارهای سازمان جهانی بازداشت باعث شد تا تصمیم های جدیدی گرفته شود. در حال حاضر بیش از 375 هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند.در نهایت رییس کمیته بین المللی المپیک و نخست وزیر ژاپن به این نتیجه رسیدند که مسابقات المپیک توکیو به  تعویق بیافتد اما این مسابقات نباید دیرتر از تابستان 2021 برگزار شوند.