المپیک توکیو در بحران: خودداری کانادا و استرالیا از اعزام ورزشکاران

المپیک توکیو در بحران: خودداری کانادا و استرالیا از اعزام ورزشکاران

پایگاه خبری فوتبالی - کانادا و استرالیا اعلام کرده اند که به دلیل بحران فعلی شیوع ویروس کرونا در صورت برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو، ورزشکاران خود را به این رقابت ها اعزام نخواهند کرد. 

به گزارش فوتبالی، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که تا بازه زمانی یک ماه آینده تصمیم خود درباره برگزاری رقابت های المپیک 2020 توکیو را به صورت رسمی مشخص می کند اما کانادا و استرالیا پیش از فرا رسیدن این مهلت تصمیم خود را گرفته اند. کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کانادا بیانیه ای در این باره منتشر کرده که در بخشی از آن آمده: " کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کانادا با حمایت کمیته ورزشکاران و سازمان ملی ورزش و دولت کانادا تصمیم دشوار عدم اعزام تیم های کانادایی به رقابت های المیپک و پارالمپیک تابستانی 2020 را اتخاذ کرده است. ما از کمیته بین المللی المپیک، پارالمپیک و سازمان بهداشت جهانی خواسته ایم که این رقابت ها را به مدت یک سال عقب بیاندازند. همه ما متوجه شرایط سخت و پیچیده این تعویق هستیم اما هیچ چیز مهمتر از سلامتی و امنیت ورزشکاران ما و جامعه جهانی نیست. این تنها مربوط به سلامت ورزشکاران نیست بلکه به سلامت عمومی نیز مرتبط است. " 

کمیته ملی المپیک استرالیا نیز بیانیه مشابهی منتشر کرده که در بخشی از آن آمده: " کمیته ملی المپیک استرالیا باور دارد که ورزشکاران ما در حال حاضر سلامتی خود و اطرافیانشان را بر هر چیزی ارجح می دانند و می خواهند بتوانند نزد خانواده های خود بازگردند. " 

1070