ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت سوم: فرگوسن و سه‌گانه رویایی

ماندگارترین لحظات فوتبال؛ قسمت سوم: فرگوسن و سه‌گانه رویایی

پایگاه خبری فوتبالی- در سومین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی یکی از دراماتیک‌ترین مسابقات فوتبال در اروپا پرداخته‌ایم.
به گزارش فوتبالی، یکی از مهم‌ترین لحظات فوتبالی برای هواداران یونایتد کسب سه‌گانه توسط شیاطین سرخ است. تا دقایق پایان فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۹ که در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شد به نظر می‌رسید منچستر تنها با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی فصل را به پایان برساند. باواریایی‌ها دقیقه ۶ از حریف جلو افتاد و می‌توانست به گل‌های بیشتری برسد اما چنین اتفاقی رخ نداد و در دقایق پایانی جوری همه‌چیز برگشت که سرالکس فرگوسن در پایان و در گفت و گو با شبکه‌های تلویزیونی بگوید: «وای.. فوتبال لعنتی...»
برخی از هواداران منچستر این فینال و اتفاقات رخ داده در آن را معجزه می‌نامند. درواقع ۱ معجزه هم نه. ۲ معجزه! ابتدا تدی شرینگهام برای شیاطین سرخ گلزنی کرد و تنها ۲ دقیقه بعد اوله‌گونار سولسشر، تعویض طلایی سرالکس فرگوسن در تمام آن سال‌ها بازهم تور دروازه الیور کان را به لرزه در آورد تا کسب سه‌گانه توسط منچستری‌ها اتفاق بیفتد. این افتخار آن قدر مهم بود که سولسشر این روزها با وجود نتایج متوسطی که روی نیمکت منچستر گرفته کاملا مورد حمایت حاضرین در الدترافورد باشد و همه او را جانشین بر حق فرگوسن بدانند.

1101