لحظات ماندگار فوتبال؛ قسمت دوم: شکست‌ناپذیرها!

لحظات ماندگار فوتبال؛ قسمت دوم: شکست‌ناپذیرها!

پایگاه خبری فوتبالی – در دومین سری از مقالات ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال که در ویژه نامه مجله ۴۴۲ منتشر می‌شود به بررسی یکی از مهم‌ترین رکوردهای تاریخ فوتبال انگلیس و دنیا می‌پردازیم.
به گزارش فوتبالی، بررسی خاطرات گذشته طرفداران هیچ تیمی را به اندازه آرسنال آزار نمی‌دهد. آن‌ها که روزی حداقل به دلیل بازی زیبا و هر از چندگاهی کسب جام از ونگر راضی بودند حالا حتی کسب سهمیه هم راضی‌شان می‌کند.
داستان متعلق به ۱۵ می سال ۲۰۰۴ است. یکی از بهترین تیم‌های تاریخ توپچی‌ها با هدایت ونگر که توانست تیتراژ پایانی که فیلم سینمایی بی‌نظیر با نام «شکست ناپذیرها» را پخش کند. این قهرمانی آن‌جایی دل‌پذیرتر می‌شد که با بررسی ترکیب آرسنال همه می‌فهمیدند بازیکنانی چون دیوید سیمین، تونی آدامز،‌اورمارس،‌لمن، کولوتوره، رابر پیرس و تیری آنری همه دستپخت خود ونگر بودند و این سرمربی فرانسوی توانسته بود طی چند سال آن‌ها را به اوج برساند. آرسنال از ۳۸ بازی لیگ ۲۶ برد کسب کرد که شامل پیروزی‌های بزرگ مقابل چلسی و لیورپول می‌شد تا در نهایت با برتری مقابل رقیب همیشگی‌در لندن یعنی تاتنهام قهرمانی‌اش را قطعی کند. آن‌ها در آخرین بازی مقابل لستر با نتیجه ۲-۱ لستر را شکست دادند تا جام را با خوشحالی بیشتری بالای سر ببرند. شکست‌ناپذیری آن‌ها امسال می‌توانست با لیورپولی‌ها مشترک باشد اما واتفوردی‌ها چنین اجازه‌ای به سرخ‌پوشان آنفیلد نداند تا هواداران آرسنال همچنان از رکوردی که هیچ‌گاه در لیگ برتر تکرار نشده لذت ببرند.

1101