یوفا، مخالف پایان لیگ‌های فوتبال با پلی‌آف و پلی‌آوت

یوفا، مخالف پایان لیگ‌های فوتبال با پلی‌آف و پلی‌آوت

پایگاه خبری فوتبالی – گزارش شده که یوفا مخالف آن است که بازی‌های لیگ‌ها با انجام پلی‌آف به پایان برسند و سرنوشت تیم‌های قهرمان، تیم‌های صعودکننده به مسابقات اروپایی، و تیم‌های سقوط‌کننده با چند بازی مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، لا رپوبلیکا نوشته که یوفا نمی‌خواهد لیگ‌ها به این ترتیب به کار پایان بدهند. تقویم فوتبال دنیا به دلیل ویروس کرونا دچار بحران شده است. یورو 2020 رسما به سال 2021 منتقل شده تا لیگ‌ها زمان کافی برای به پایان رساندن مسابقاتشان را داشته باشند.

لا رپوبلیکا گزارش داده که یوفا با این ایده که لیگ‌ها بخواهند از پلی‌آف و پلی‌آوت استفاده کنند مخالف است. این ایده را گابریله گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا در اولین روزهای شیوع این بیماری در این کشور داده بود.

چنین فرمولی 15 سال است که در ایتالیا اجرا نمی‌شود. آخرین بار در فصل 05-2004 بود که دو بازی پلی‌آوت بین پارما و بولونیا برگزار شد تا تکلیف تیم سقوط‌کننده به سری ب مشخص شود. در آن فصل، سه تیم فیورنتینا، پارما، و بولونیا 42 امتیاز کسب کردند، ولی چون در شش دیدار رودررو بین این سه تیم، فیورنتینا نتایج بهتری گرفته بود، دو بازی رفت و برگشت پلی‌آوت بین پارما و بولونیا برگزار شد. بازی رفت را بولونیا در خانه پارما با نتیجه یک بر صفر برد، اما پارما در بازی برگشت در خانه بولونیا دو بر صفر پیروز شد و بولونیا سقوط کرد.

یوفا می‌خواهد که همه لیگ‌ها در صورتی که اوضاع سلامت اجازه بدهد، تا پایان ماه ژوئن (اواسط تیرماه) به پایان برسد.

8444