داستان موفقیت الماس سیاه اینتر؛ روملو لوکاکو

داستان موفقیت الماس سیاه اینتر؛ روملو لوکاکو

پایگاه خبری فوتبالی - برای کسی که در کودکی‌اش با فقری شدید دست و پنجه نرم کرده و مادرش به دلیل قطعی برق مجبور بود شیر را رقیق کند و در فریزر جای دهد لذت موفقیت در صفحه اول فوتبال اروپا دوچندان است.
به گزارش فوتبالی و به نقل از مجله ورلدساکر،  یک دهه گذشته برای لوکاکو ماندگار و عالی بوده. او که در ۱۶ سالگی در آندرلخت اولین بازی‌اش را انجام داد به سرعت چهره شد و ۱۰ ماه بعد اولین بازی ملی‌اش را انجام داد و امروز با ۸۴ بازی ملی و مدال برنز کارنامه خوبی برای خود دست و پا کرده. لوکاکو قدرت و سرعت بی‌نظیری در مجوطه جریمه دارد و همین مسئله باعث شده تا در ۴۵۰ بازی حرفه‌ایش ۲۰۰ گل بزند که آماری بی‌نظیر به شمار می‌رود که البته خیلی توسط رسانه‌ها روی آن مانور نشده است.
نام لوکاکو البته با برخی صفات نسبتا منفی هم همراه بوده. استپ‌های ضعیف و پاس‌های نامناسب به دیگر بازیکنان. او خودش هم فهمیده که بازیکن مورد علاقه بسیاری از مربیان و بازیکنان نیست. لوکاکو در سال  ۲۰۱۶ در گفت و گو با اسپورت مگزین گفت: می‌دانم دوست‌داشتنی نیستم اما در نهایت در زمین مسابقه حضور دارم و از این بابت راضی‌ام. به انتقاد‌های بی‌مورد توجهی ندارم و جواب را در زمین مسابقه می‌دهم.
لوکاکو در ۱۸ سالگی آندرلخت را به مقصد چلسی ترک کرد. او می‌گوید: جوان بودم. همه تصورشان از من همان بازیکن دوره آندرلخت بود و از پیشرفت من بی‌خبر بودند. یکی بار یک خبرنگار به من گفت شایسته پوشیدن لباس تیم ملی نیستم چون مانند باشگاهم در آن نمی‌درخشم و این در حالی بود که در ۴ مسابقه ۵ گل زده بودم.
لوکاکو بعد‌ها به یونایتد پیوست اما به دلیل عدم اعتماد به نفس و اندکی اضافه وزن نتوانست در جمع منچستری‌ها بدرخشد و با حضور سولسشر از این تیم جدا شد. او در ۹۶ حضور در لباس یونایتد ۴۲ گل به ثمر رساند که آمار بدی نبود و حتی برخی گل‌هایش مانند گل به پاریسن‌ژرمن باعث موفقیت چشمگیر یونایتدی‌ها شد اما تصمیم گرفت پیراهن نرآتزوری را بر تن کند زیرا چشم کونته که پیشتر هم می‌خواست لوکاکو را برای یوونتوس جذب کند او را گرفته بود.

لوکاکو زیر نظر کونته در اینتر و مارتینز در بلژیک دوران درخشانی دارد. وظایف او متفاوت است و دیگر نباید مانند دوران حضور زیر نظر مورینیو و مارک ویلموتس پشت به دروازه کارکند. باور نمی‌کنید؟ به گل ساخته شده توسط او مقابل برزیل در جام جهان ۲۰۱۸ دقت کنید که توسط دی‌بروین زده شد. لوکاکو حالا از فوتبال لذت می‌برد. او می‌گوید: روابطم با کونته زمانی که ایتالیا و بلژیک در سال ۲۰۱۵ یک بازی دوستانه برگزار کردند آغاز شد. متوجه شدم او با دو فوروارد بازی می‌کند و سبکش چیست. فهمیدم در سیستم او می‌توانم تا چه اندازه فرصت گلزنی پیدا کنم. بعد از بازی با او صحبت کردم و او من را برای امضای قرارداد با چلسی می‌خواستم که این مسئله با توجه به قرارداد من با اورتون ممکن نبود. به او پاسخ دادم شاید در آینده این اتفاق رخ دهد!۵ مربی در فوتبال لوکاکو تاثیرگذار بودند. کونته در اینتر، مارتینز، استیو کلارک در وست بروم، رونالد کومن دراورتون و آریل یاکوب که اولین بار به لوکاکو فرصت بازی داد. کومان درباره او به لیورپول اکو گفته بود: «با وجود او ما به اندازه کافی در خط حمله قدرت داریم. پرسینگ، دوندگی و تحرکاتش به ما کمک شایانی می‌کند.»
لوکاکو خانواده‌ای فوتبالی دارد. پدرش مانند او بدنی عضلانی نداشت اما در اوستنده و تیم ملی زئیر بازی کرده بود. برادر کوچک روملو یعنی جردن هم به عنوان یک پیستون-مدافع چپ در لاتزیو بازی می‌کند و البته سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم دارد. زندگی لوکاکو همیشه سالم بوده و همانطور که خودش میگوید لغت «باشگاه شبانه» در خانه آن‌ها مفهومی شیطانی به حساب می‌آمده: زمانی که با آندرلخت در سال ۲۰۱۰ قهرمان لیگ شدیم از پدرم درخواست کردم به یک کلوپ بویم که او اصلا اجازه این کار را نداد زیرا روز بعد باید به مدرسه می‌رفتم. پیشتر و زمانی که کودک بودم وقتی از مدرسه به خانه می‌آمدم مادرم گریه می‌کرد. به او می‌گفتم بابت اوضاع فعلی و شرایط مالی نگران نباشد. روزی برای آندرلخت بازی می‌کنم و همه این مسائل حل می‌شود.
حالا این مسئله حل شده. لوکاکو در سری‌آ می‌درخشد تا مادرش با خیالی راحت به او افتخار کند.

1101