به مناسبت تولد ۳۴ سالگی ژکو؛ الماس بوسنیایی

به مناسبت تولد ۳۴ سالگی ژکو؛ الماس بوسنیایی

پایگاه خبری فوتبالی- ادین ژکو ۳۴ ساله شد.
به گزارش فوتبالی، ژکو، مهاجم بوسنیایی تیم رم امروز تولد ۳۴ سالگی خود را جشن می‌گیرد. او در ابتدای فصل با سایت رسمی باشگاه رم گفت و گویی انجام داده که چکیده‌ای از آن را می‌خوانید:
«پدرم مانند من فوتبالیست بود. در لیگ‌های سطح پایین بوسنی. وقتی کودک بودم در بوسنی جنگ بود و به همین دلیل دیر فوتبالم را آغاز کردم. یک سال بعد از پایان جنگ، پدرم به من کمک کرد تا تمرین کنم. تازه در ۱۰ سالگی توانستم یک مسابقه رسمی از پدرم را ببینم. چیزی که پیشتر به دلیل جنگ رخ نداده بود. می‌فهمیدم جنگ چیست. نمی‌خواهم حالا در این باره حرف بزنم.
۶ ساله بودم و می‌خواستم بازی کنم اما جنگ اجازه نمی‌داد. در دوران فوتبالم همیشه مهاجم بودم. از بس گل می‌زدم از همان ابتدا من را در پست مهاجم به کار می‌بردند. حتی زمانی که در کناره‌ها بازی می‌کردم تمایلم به گلزن بود.
اولین بار در سن ۱۹ سالگی خانه را ترک کردم که نه برای من آسان بود و نه پدر و مادرم. فیلیکس ماگات به من در ولفسبورگ بی‌نهایت کمک کرد. در سیتی توانستم ۲ بار قهرمان شوم اما فشار در آن‌جا با آلمان قابل مقایسه نبود. شاید هواداران سیتی حالا بیشتر از دوران حضور من در این تیم لذت ببرند اما همین‌که برخی اوقات اسم من را در ورزشگاه فریاد می‌زدند حس خوبی‌به من می‌داد چون می‌دانید... تا وقتی شما از دست داده نشوید قدر شما دانسته نمی‌شود.
سه سال قراردادم را با رم تمدید کردم. یعنی تا هفت سال دیگر این‌جا هستم و بیشترین مدت حضورم در یک باشگاه. اگر پس از سال اول تسلیم می‌شدم هیچ‌وقت به این موفقیت نمی‌رسیدم. بازی‌بد، روز بعد، هفته بد. همه می‌گذرد. نباید تسلیم شد.»

1101