شش بازیکنی که در پایان فصل، لیورپول را ترک می‌کنند

شش بازیکنی که در پایان فصل، لیورپول را ترک می‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی – اگر ویروس کرونا اجازه بدهد، لیورپول برای اولین بار در 30 سال گذشته فاتح لیگ برتر خواهد شد. لیورپول در سال‌های اخیر خریدهایی عالی داشته و همین باعث موفقیت آنها بوده است.

آنها در تابستان ستاره جدیدی نخریدند، و بعید است که در تابستان پیش رو هم این کار را انجام دهند. اما این تیم لیورپول اتکای بسیاری به بازیکنان اصلی‌اش دارد، و برخی بازیکنان که در برنامه‌های کلوپ نقش کمرنگ‌تری دارند، احتمالا در پایان فصل می‌روند.

دیووک اوریگی در تابستان قرارداد جدیدی امضا کرده اما نتوانسته خود را به ترکیب ثابت تحمیل کند. او در انتهای فصل گذشته گل‌های مهمی زد اما بی‌تردید در سطح محمد صلاح، سادیو مانه، و روبرتو فیرمینو نیست. با توجه به مدت قرارداد او، لیورپول می‌تواند مبلغ خوبی از فروشش به دست بیاورد.

دژان لاورن هم در تابستان ممکن بود از لیورپول برود. او یکی از چهار مدافع میانی لیورپول است، و این یعنی او و دو نفر دیگر باید با هم رقابت کنند تا مشخص شود چه کسی زوج ویرجیل فن‌دایک خواهد بود. جو گومز خوش درخشیده و کلوپ او را ترجیح می‌دهد، و یوئل ماتیپ هم به لاورن ترجیح داده می‌شود.

جدایی ژردان شکیری هم قطعی به نظر می‌رسد. او در آخرین دیدار ژوزه مورینیو روی نیمکت منچستر یونایتد، دو گل به این تیم زد و عملا باعث اخراج او شد. اما او نتوانسته مهاجمان لیورپول را به چالش بکشد.

نبی کیتا هم اوضاع نامشخصی دارد. کلوپ می‌خواهد درباره او تصمیمی بگیرد که به نفع همه باشد. کیتا با قیمت 52.75 میلیون پوند خریداری شد و انتظارات بالایی از او می‌رفت که برآورده نشده است. او جنگنده بازی می‌کند، اما لیورپول هافبک مانند او کم ندارد.

سپس نوبت به لوریس کاریوس می‌رسد. او به بشیکتاش قرض داده شده است، اما سرگن یالچین، مربی تیم گفته که آنها قصد دائمی کردن قراردادش را ندارند. به این ترتیب او به لیورپول برمی‌گردد و به باشگاه دیگری منتقل خواهد شد.

در نهایت، ناتانیل کلاین هم زمانی بازیکن ثابت لیورپول و انگلیس بود، اما مصدومیت‌ها امانش را برید. ترنت الکساندر-آرنولد سمت راست خط دفاعی را از آن خود کرده است. کلاین فصل گذشته را در بورنموث گذراند و در این فصل هم به دلیل مصدومیت رباط صلیبی اصلا بازی نکرده است. قرارداد او در پایان فصل منقضی می‌شود و منطقی نیست که او بماند.

8444