خط میانی چلسی مقابل اورتون تاریخ‌ساز شد

خط میانی چلسی مقابل اورتون تاریخ‌ساز شد

پایگاه خبری فوتبالی – چلسی برای اولین بار در 22 سال اخیر در بازی مقابل اورتون از خط میانی‌ای بهره گرفت که همه اهل بریتانیا بودند.

راس بارکلی، میسون ماونت، و بیلی گیلمور نمایش درخشانی داشتند و باعث شدند چلسی بتواند مقابل اورتون عالی کار کند.

بارکلی صحنه‌گردان بازی بود، و البته کارش هم سخت بود، چون هر بار که توپ را لمس می‌کرد، تماشاگران رقیب او را هو می‌کردند.

ماونت، هم‌تیمی او در تیم ملی انگلیس هم در سمت دیگر خط میانی حضور داشت و در دقیقه 14 با ضربه‌ای دقیق از گوشه محوطه جریمه، اولین گل بازی را زد.

اما این گیلمور اسکاتلندی بود که تیترها را به خود اختصاص داد. او در این بازی برای دومین دیدار پیاپی در حد بهترین بازیکن چلسی در زمین حاضر شد. این هافبک 18ساله در ابتدای بازی عقب‌تر از دو هافبک دیگر بازی کرد، و کنترل دیدار را در دست گرفت. او 80 پاس داد، که 38 پاس در زمین حریف بود، و پنج بار مالکیت توپ را از حریف پس گرفت.

پس از آن که ماونت در دقیقه 60 تعویض شد، یک بازیکن انگلیسی دیگر به زمین رفت: ریس جیمز. او به پست هافبک دفاعی رفت، و گیلمور به جلوتر نقل مکان کرد.

آخرین باری که چلسی از یک خط میانی تمام بریتانیایی استفاده کرده بود به 8 آوریل 1998 برمی‌گشت. آن روز ادی نیوتن، دنیس وایز، و جودی موریس، که در حال حاضر دستیار فرانک لمپارد است، در برابر لیدز بازی کردند. البته چلسی آن بازی را با درخشش جیمی فلوید هسلبنک به لیدز با نتیجه سه بر یک باخت. هسلبنک در نهایت راهی چلسی شد و در سال‌های 2000 تا 2004 برای این تیم در 177 بازی 87 گل زد.

8444