ارزشمندترین باشگاه‌های جهان؛ لیورپول اول، بارسلونا سوم

ارزشمندترین باشگاه‌های جهان؛ لیورپول اول، بارسلونا سوم

پایگاه خبری فوتبالی - لیورپول فصل گذشته تیم برتر فوتبال اروپا بود و امسال نیز تا قبل از شیوع کرونا در مسیر قهرمانی با اقتدار در لیگ انگلیس قرار داشت. اتلتیکو توانست این تیم را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند اما این چیزی از ارزشهای تیم انگلیسی و بازیکنان درخشانش کم نمی کند.

به گزارش فوتبالی، مرکز تحقیقات سایس گزارش داده است که لیورپول در حال حاضر ارزشمندترین ترکیب دنیا را دارد چرا که مجموع ارزش بازیکنان این تیم 1405 میلیون یورو است. در میان پنج لیگ معتبر اروپا، منچسترسیتی با 1361 ، بارسلونا با 1170 و رئال مادرید با 1100 میلیون یورو در رده های دوم تا چهارم هستند.

دو تیم انگلیسی دیگر هم در رده میلیاردی ها قرار دارند : چلسی با 1008 و منچستریونایتد با 1007 میلیون یورو. از سویی دیگر دو باشگاه پاریسن ژرمن و اتلتیکو مادرید با ارزش 979 و 836 میلیون یورو در رده های هفتم و هشتم هستند. اولین تیم ایتالیایی حاضر در لیست، یوونتوس با 783 میلیون یورو است که در رده دهم جای دارد.

در سمت دیگر این رده بندی اما باشگاه هایی با کمترین ارزش بازیکنانشان قرار دارند. ارزش ترکیب تیم آلمانی پادربورن فقط 37 میلیون یوروست، لچه با 38 ، یونیون برلین با 46 و لگانس با 51 میلیون یورو کمی بالاتر از آنها هستند.