مالک «منفور» هوفنهایم واکسن کرونا را می سازد؟

مالک «منفور» هوفنهایم واکسن کرونا را می سازد؟

پایگاه خبری فوتبالی - دیتمار هوپ، مالک ثروتمند باشگاه هوفنهایم شاید نقشی کلیدی در مبارزه با ویروس کرونا ایفا کند.

به گزارش فوتبالی، این تاجر ثروتمند به شدت در میان هواداران فوتبال در آلمان منفور است و در هفته های اخیر مورد توهین هواداران قرار گرفته است. حالا گفته می شود که مالک هوفنهایم نقشی کلیدی در تولید واکسن کرونا دارد.

اشپیگل گزارش داده است که شرکت "CureVac" که تحت تملک مالک هوفنهایم است، در شهر توبینگن فعالیت می کند. این شرکت به نظر می رسد که در آخرین مراحل تولید واکسن ضد کرونا قرار گرفته است. هوپ سهامدار بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتز هم هست. تخصص اصلی این شرکت در تولید واکسن برای بیماری های عفونی است.

در روزهای اخیر شایعه شده بود که دولت آمریکا نیز برای تولید واکسن با این کمپانی آلمانی فعالیت می کند. هوپ، مالک هوفنهایم اخیرا با کنایه ای غیرمستقیم به دونالد ترامپ گفته بود:" اگر بخواهیم یک واکسن موثر علیه کرونا تولید کنیم، این فرد (ترامپ) نه تنها باید از مردم مراقبت کند بلکه باید همدلی بیشتری با آنها داشته باشد."

پیتر التمایر، وزیر اقتصاد آلمان اخیرا گفته است که آنها به هیچ وجه حاضر نخواهند شد که واکسن مبارزه با کرونا را به دولت آمریکا بفروشند:" این شرکت تلاش خواهد کرد تا واکسن را به کل دنیا عرضه کند. دولت آلمان چیزی را به کسی نمی فروشد."